Grups ecologistes reclamen que es mantigui més espai per les bicicletes i els vianants després de l'epidèmia de la Covid 19

Font: CCMA

29/05/2020 - 17:30

Amb la tornada paulatina de la mobilitat a les ciutats, després veure-les buides durant mesos, entitats ecologistes hi veuen una oportunitat única per repensar les ciutats i reduir-hi el trànsit.

Reclamen que els carrers siguin per a les persones i no per als cotxes i defensen que mesures com les que ha implantat Barcelona reservant carrils per als vianants, per exemple, es queden curtes i haurien de ser permanents. Defensen que la contaminació causa cada any més morts prematures, que la covid19 i denuncien que, malgrat que tot just hi comencen a circular cotxes, en la ciutat de Barcelona, per exemple, aquests últims dies ja s'han registrat diversos cops pics de contaminació per diòxid de nitrògen que superen els nivells permesos per la Unió Europea.

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí