Inaugurat el carril bici Barcelona-Esplugues

Font: betevé.cat, Ajuntament de Barcelona i AMB.cat

20/03/2018 - 08:11

L'AMB i els ajuntaments de Barcelona i Esplugues de Llobregat han inaugurat aquesta nova via ciclable que facilitarà la connexió entre el Baix Llobregat i Barcelona superant el gran nus viari de la Ronda de Dalt (B20) i de la B-23. La nova via facilita la connexió del Baix Llobregat amb la capital catalana a peu i en bicicleta. 

Ja és una realitat. Barcelona i Esplugues estan unides també per un carril bici que permetrà els ciutadans desplaçar-se d'una localitat a l'altra en bici o caminant. Un projecte molt esperat que, tot i ser un trajecte curt, s'ha trobat amb molts obstacles a l'hora de ser construït. L'obra, en base al projecte ha tingut un cost total de 1.733.333 €.

Barcelona ja està connectada amb Esplugues també en bicicleta. El tram més important del projecte Bicivia s'ha posat en marxa aquest dilluns, 19 de març. Des del Parc de Cervantes, creua la ronda de Dalt i la B23, fins arribar a Esplugues. El carril bici no arriba al quilòmetre, que es fa en pocs minuts però que ha estat molt complicat de dissenyar. 

La reordenació de la via inclou un espai diferenciat per a vianants i zones verdes. També s’ha instal·lat un comptador de bicicletes per obtenir dades sobre l’ús dels carrils bici. L’ampliació forma part d’un dels principals eixos ciclables de la Bicivia, un entramat de carrils bici que unirà la metròpolis barcelonina. La xarxa tindrà 414 km i inclourà els 300 km de vies pedalables que s’estan implantant a Barcelona.

El nou carril té una longitud de 890 metres, amb espais diferenciats per a vianants i per a bicicletes. A la part dels vianants, s'han creat petites zones d'estada. La via també inclou un comptador de bicicletes, que sumarà el número de bicicletes que passin cada dia i les que circulen anualment. També disposa d'elements de seguretat com ara tanques i baranes al llarg de tot el traçat i una bona il·luminació nocturna del camí.

A més, el projecte ha permès millorar qualitativament els espais de les diferents infraestructures viàries, enjardinant bona part dels talussos, murs dels ponts i dels passos inferiors. Sobre la vegetació, s'ha plantat arbrat, arbustives, enfiladisses i praderes, per naturalitzar l'espai.

A mitja tarda del primer dia de funcionament d'aquest servei el comptador  mostrava que hi havien passat 271 bicicletes.

L'acte d'inauguració de la nova via ha anat a càrrec del vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, l'alcaldessa d'Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, i la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal. També ha assistit el primer tinent d'alcalde i regidor de Mobilitat de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat, Eduard Sanz.

Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat, ha dit que Barcelona és "una ciutat amb moltíssims moviments diaris que venen dels diferents municipis de l'àrea metropolitana, i és la nostra obligació proporcionar alternatives viables per poder fer un canvi de model cap a l'ús de vehicles més sostenibles."

Estratègia contra la contaminació atmosfèrica

Aquest nou carril bici esdevé un tram principal d'un dels eixos de la Bicivia, la xarxa que unirà tota la metròpolis barcelonina amb un potent entramat de carrils bici. De la mateixa forma, la posada en marxa del carril bici entre Esplugues i Barcelona s'ha d'encabir en la aposta per la bicicleta que té un important en l'estratègia metropolitana de millora de la qualitat de l'aire. En aquesta línia, l'administració metropolitana disposa d'una línia de finançament per projectar i construir carrils bici als municipis metropolitans, amb l'objectiu de millorar la connectivitat de les vies pedalables a l'àrea metropolitana de Barcelona. De moment, s'han disposat de 4 milions d'euros.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

L’AMB i l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat han presentat el nou carril bici del pont d’Esplugues, una de les connexions clau de la Bicivia metropolitana, i la darrera electrolinera.

Acte
06/10/2024 - 10:00
Barcelona
Notícia

L’Ona és un prototip de vehicle elèctric i autònom dissenyat per fer repartiments de paqueteria a distàncies curtes, que podria ajudar a reduir l’impacte acústic, mediambiental i de congestió del trànsit del transport de mercaderies tradicional.

Butlletí