La Declaració de Mollet fa una crida a la limitació de 30 km/h a totes les ciutats del món

06/12/2021 - 09:00

La Declaració de Mollet fa una crida a que totes les ciutats del món implementin la velocitat màxima de 30 km/h, en base “a l’evidència existent” de la menor afectació en les lesions en un impacte a menys velocitat. Es tracta del text de consideracions i compromisos de les ponències i les taules rodones del III Congreso Internacional para Profesionales de la Seguridad y la Educación Vial, que la ciutat ha acollit aquest novembre. Experts que han participat al certamen han assegurat que Mollet és un model a seguir en la reducció de l’accidentalitat i l’educació viària.

La Declaració de Mollet també apel·la el disseny de polítiques de protecció de vianants, ciclistes i usuaris del transport públic; la projecció d’un urbanisme a les ciutats que afavoreixi la seguretat i la convivència dels usuaris de la via pública; o l’atenció immediata, adequada, integrada i coordinada a les víctimes i/o familiars.  El text també posa de manifest que “aplicant una estratègia integral de seguretat viària ‘visió zero’, ningú hauria de morir en un sinistre, com ha demostrat la ciutat de Mollet durant els últims 14 anys”.

 

Model a seguir

En la inauguració del congrés, el president de la Federació Europea de Víctimes de la carretera (FEVR), Filippo Randi, va assegurar que Mollet és un “exemple” i un “model” en la reducció de l’accidentalitat. Va elogiar la mesura de Ciutat 30 i va assenyalar que “la reducció de la velocitat redueix l’impacte del sinistre i la gravetat de les lesions” i al mateix temps “afavoreix els desplaçaments a peu, cosa que repercuteix en la salut de les persones i del planeta”.

El coordinador europeu de Seguretat viària y mobilitat sostenible, Mathew Baldwin, va definir d’”increïble” que una ciutat de 50.000 habitants no hagi patit cap víctima mortal durant 14 anys i ho va atribuir a que “s’estan aplicant mesures fonamentals”, en referència a la limitació de la velocitat i a l’educació viària. El president de la Federació Internacional  d’Automobilisme, Jean Todt, va afegir que “l’educació és el pilar per aconseguir reduir els accidents”.

L’alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, va explicar que la ciutat “sempre ha estat molt compromesa amb la seguretat viària i amb la seguretat de les persones”, i en aquest sentit va voler agrair la tasca de la Policia Municipal i del regidor i l’exregidor de Seguretat ciutadana, Juan José Baños i Josep Garzón respectivament.

 

III Congreso internacional

El III Congreso Internacional de Profesionales para la Seguridad y la Educación Vial (CIPSEVI), organitzat per l’Asociación Internacional de Profesionales de la Seguridad Vial (AIPSEV) i l’Ajuntament de Mollet, s’ha celebrat a la ciutat del 16 al 19 de novembre, en format presencial i virtual.

Més de mig miler de persones d’arreu del món han seguit el certamen a través d’Streaming i del web www.cipseviprofesional.com. Han estat unes cinquanta ponències i diverses taules rodones al voltant de la prevenció, l’educació viària o l’atenció a les víctimes. Hi han participat uns setanta ponents de vint països diferents. 

Davant la bona rebuda en el sector i les peticions dels propis congressistes, l’Ajuntament i AIPSEV han decidit que el contingut del Congreso segueixi disponible a la pagina web durant tres mesos i de manera gratuïta.

 

Mollet, ciutat d’or per segona vegada

Durant el Congrés, Mollet ha estat per segona vegada l’única ciutat de l’Estat guardonada amb la Categoria d’or dels Premis Educa Ciudad Zero, que atorga AIPSEV. La ciutat ja va rebre aquest reconeixement l’any 2019, durant la primera edició dels guardons.

És un premi per a les ciutats d’Espanya de més de 50.000 habitants que no han patit cap accident de trànsit mortal al nucli urbà en els últims dos anys i que durant almenys els últims tres anys han portat a terme polítiques de prevenció i educació viària. Mollet imparteix educació viària des de fa gairebé 40 anys.

 

#EducarSalvaVidas 

AIPSEV també va reconèixer amb el Premi #EducarSalvaVidas als agents de la Policia Municipal de Mollet Antonio Rivas, Salvador Albertí i Fernando Marcén per la implicació personal i professional en l’educació viària.


 

Relacionats

Article

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha presentat el MolletBici, un mòdul d’aparcament per a bicicletes tancat, públic i gratuït amb capacitat per a 20 bicicletes situat al costat de l’estació de Renfe de Mollet – Sant Fost. L’aparcament, que estarà operatiu tots els dies de l’any i estarà vinculat als horaris de Rodalies, es tracta d’un espai tancat al qual només s’hi podrà accedir identificant-se mitjançant una APP i disposarà d’una càmera de videovigilància per garantir la seguretat. El servei és una aposta més per fomentar la intermodalitat entre la bicicleta i el tren i així facilitar i potenciar els trajectes sostenibles.

Notícia

S’han iniciat les obres per convertir el passeig de Valldoreix en el primer ‘carrer bici’ de Sant Cugat. Aquest vial, de connexió directa entre el centre de la ciutat i el nucli de Valldoreix, passarà a prioritzar la circulació de bicicletes i vehicles de mobilitat personal (VMP) en tots dos sentits. Els cotxes que hi circulin, només permesa direcció Valldoreix, hauran de cedir el pas a bicis i patinets.

Article

20 anys, 20 voltes al sol, 20 primaveres amb els seus hiverns, uns 7000 dies i molts més ha complit el Bicicleta Club de Catalunya (BACC). Per celebrar-ho han elaborat aquest vídeo.

Butlletí