La Diputació de Barcelona ha redactat el Pla de mobilitat urbana (PMUS) de Ripollet, un document que defineix les línies d’actuació els propers anys, tenint en compte com a a horitzó estratègic continuar avançant cap a un model de mobilitat col· més sostenible, eficient, segur, saludable i equitatiu. El treball ha estat lliurat aquest dijous pel diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, a l’alcalde de Ripollet, José Maria Osuna.
El Pla de mobilitat urbana fixa una quarantena de propostes orientades a afavorir la mobilitat dels vianants, fomentar l'ús de la bicicleta i del transport públic, la utilització racional del vehicle privat, fer més compatible l'oferta d'aparcament dels residents i de la demanda de rotació i garantir una distribució de mercaderies àgil i ordenada, així com la millora de la seguretat viària i la disminució dels nivells de contaminació atmosfèrica i acústica.
D’entre el conjunt de actuacions recollides al PMUS, hi ha la proposta de pacificació del centre de la població, l’ampliació de voreres de la xarxa principal de vianants de la trama urbana, accions per la millora de les connexions amb els municipis de l’entorn tant per a vianants com ciclistes, així com actuacions tant rellevants com la proposta de reordenació de la N-150, tot i que és una via de titularitat supramunicipal.
També es proposa la dotació d’una xarxa contínua i senyalitzada per a bicicletes, la jerarquització de la xarxa viària per a vehicles motoritzats, amb especial atenció pel que fa a la seguretat a l’entorn de zones escolars. El treball també es fixa en la necessitat de millorar l’oferta de transport públic i de la intermodalitat, sobretot per als trajectes interurbans i molt especialment per facilitar la connexió amb Barcelona i els municipis veïns.