La nova calçada de la Rambla de Sabadell serà d'acord amb un procés participatiu

04/12/2006 - 00:00
D'entre les múltiples opcions que es van presentar durant el procés participatiu, els ciutadans han expressat majoritàriament la voluntat que la calçada de la Rambla de Sabadell sigui asfaltada, concretament un 89% de les opinions rebudes. L'asfalt serà de color vermell teula, també d'acord amb la voluntat general, mantenint la personalitat singular de la via. Paco Bustos, tinent d'alcalde de l'Àrea del Territori i Medi Ambient, ha explicat que l'empresa ha batejat el color concret que s'utilitzarà amb el nom de color "Rambla de Sabadell", ja que serà el primer cop que s'utilitza la tonalitat. Més de 5.000 ciutadans han participat en la consulta. Les obres tenen un pressupost de 458.000 euros i és previst que es duguin a terme durant el mes d'agost per tal de minimitzar les molèsties als ciutadans i els efectes sobre el comerç. El paviment asfàltic té al seu favor diversos avantatges sobre l'actual paviment de peces. Redueix el soroll i és més econòmic, tant en la instal·lació com en el manteniment. Però la característica més important, sobretot tenint en compte la situació actual de degradació, és la resistència i la durabilitat. El paviment asfàltic està dissenyat per resistir l'elevat trànsit de la Rambla i el color teula compleix amb les necessitats estètiques i funcionals d'un espai amb un alt nombre de comerços i amb un intens ús social. El projecte de rehabilitació comprèn la calçada de la Rambla entre la plaça del Dr. Robert i el carrer de Latorre i els entroncaments amb els carrers de Sant Pere, Alfons XIII, Àngel Guimerà, Jardí, les Planes, Lacy, Montserrat, Riego, Alemanya, Gurrea, Cervantes, Bosch i Cardellach, Zurbano, Fèlix Amat, Duran i Sors i Borrell. La reforma de la calçada obligarà a desmuntar el paviment de les llambordes existents i a raspar el morter per tal de garantir l'adhesió de l'asfaltat. El nou ferm de la Rambla tindrà una capa base de paviment asfàltic d'onze centímetres i una capa de rodament tintada de quatre centímetres, situades sobre la base actual de formigó. Pel que fa a les voreres, és previst enderrocar i substituir els trams malmesos. La Rambla és un eix vertebrador de la ciutat i suporta un volum important de trànsit de vehicles, tant pesats com lleugers, encara que la velocitat sigui reduïda. Per aquest motiu els informes tècnics no recomanaven una reforma que repetís l'esquema actual.

Relacionats

Butlletí