La tecnologia LED arribarà enguany al 35% de l’enllumenat de Vilafranca

02/03/2020 - 08:00

L’objectiu és millorar l’eficiència energètica de l’enllumenat i reduir l’impacte ambiental minvant les emissions de CO2.

El tinent d'alcalde de l'Àrea d'Acció Territorial i Serveis Urbans, Francisco Romero, i el regidor de Projectes Estratègics i Mobilitat, Aureli Ruiz, han donat a conèixer aquest migdia la previsió de la implantació de la tecnologia LED en l'enllumenat públic durant aquest any 2020. 

Francisco Romero ha explicat que una de les prioritats del govern és disposar d'instal·lacions i edificis eficients energèticament i apostar per la reducció de les emissions de CO2. “La tecnologia LED, que produeix un estalvi energètic i una il·luminació de més qualitat, ja s'està implantant en les noves zones urbanitzades i en les millores i rehabilitacions d'espais públics consolidats”, ha recordat el tinent d'alcalde.

Romero ha exposat que els anys 2018 i 2019 es van canviar un total de 649 lluminàries a tipus LED en base a un préstec a interès del 0% de l'IDAE, depenent del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, que va afectar la zona del nucli antic, el balcó de les Clotes i el carrer Torrelles de Foix, i les noves zones urbanitzades de la Creu de Santa Digna i de l'avinguda de Vilanova i del carrer Papiol. “El canvi, sobretot al barri del Centre, ha estat molt ben acollit per l'alta qualitat de la il·luminació”, ha afirmat el tinent d'alcalde, el qual ha anunciat que aquest mes de febrer s'iniciarà una nova fase que abastarà el canvi d'il·luminació en 222 punts de llums dels parcs Tívoli, Sant Salvador, Poble Nou, plaça de Sant Julià-plaça de la Sardana, plaça de les Avantguardes-carrer Bühl i plaça de les Arts- ptge. Noucentisme- ptge. Modernisme. Aquests 222 nous punts de llums suposaran una inversió de 326.000 euros, que amb l'estalvi energètic que provocarà, permetrà amortitzar la inversió en uns 4 o 5 anys. 

I més enllà d'aquests 222 punts, el pressupost municipal de 2020 preveu finançar amb recursos propis el canvi de 150 lluminàries per LED als barris del Molí d'en Rovira, Poble Nou, zona industrial de l'av. Tarragona, av. Vilanova, av. Pelegrina, c/ Baltà de Cela i c/ Assumpta Trens, al marge dels que estan previstos també en la nova urbanització de la plaça de l'Oli i del carril bici que ha d'enllaçar amb els polígons industrials. “L'objectiu és que a curt termini puguem arribar al 35% d'enllumenat públic que sigui LED”, ha dit Francisco Romero. Els 649 punts instal·lats els anys 2018 i 2019 i els que es renovaran a partir d'aquest mes de febrer permetran reduir en 91 tones les emissions de CO2 a l'atmosfera. 

Per la seva banda, Aureli Ruiz ha refermat l'aposta clara del govern municipal per l'eficiència energètica i el respecte mediambiental. “Els serveis municipal tenen la instrucció clara que qualsevol acció ha de tenir criteris de sostenibilitat, tant pel que fa a la gestió interna, a l'espai públic i als edificis municipals, i l'encàrrec que proposin millores per reduir la despesa energètica, com pot ser un exemple la substitució de vehicles de combustió per vehicles elèctrics”, ha afirmat Ruiz. El regidor de Projectes Estratègics i Mobilitat ha comentat que en la implantació de la tecnologia LED s'ha prioritzat aquelles vies públiques que tenen un impacte important, la creació d'itineraris segurs i que la millora arribi a tots els barris de Vilafranca. 

Francisco Romero ha apuntat també que el canvi a tecnologia LED també permet tenir les instal·lacions d'enllumenat monitoritzades, de manera que es pot respondre més eficaçment en cas d'avaries o incidències i a l'hora de millorar el manteniment.



 

Categories: 

Relacionats

Article

L'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat ha iniciat una auditoria integral de les instal·lacions d'enllumenat públic de la ciutat per tal d'identificar zones amb mancances en els nivells d'il·luminació i garantir espais públics més segurs i confortables. Aquesta acció s'emmarca dins dels objectius del Pla d'Actuació Municipal (PAM) 2023-27, que aposta per la modernització de les infraestructures i la sostenibilitat energètica.

Article

L'enllumenat públic de Sant Boi ja funciona gairebé per complet amb tecnologia LED (llum blanca). L'Ajuntament ha finalitzat el procés de substitució de les 7.900 llumeneres que encara funcionaven amb una tecnologia diferent. Com a conseqüència, Sant Boi ja estalvia 250.000 euros anuals en la seva factura elèctrica.

Notícia

Tal i com vam explicar fa un temps, vam aconseguir una subvenció per canviar l’enllumenat públic i actualitzar-lo amb leds, per tal de millorar l’eficiència, reduir despeses i protegir el medi ambient. El cost totalment subvencionat de l’actuació “Renovació enllumenat Santa Eulàlia de Riuprimer” ha estat de 173.963,03€ a través del Programa Sectorial Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona.

Butlletí