Font: Ajuntament de Reus
L’Ajuntament de Reus ha publicat aquest dimecres, 27 d’abril al perfil del contractant la licitació del contracte de servei de consultoria i enginyeria per a la redacció del projecte d’implantació de la zona de baixes emissions a la ciutat, així com la direcció facultativa de les obres. L’Ajuntament engega així la tramitació administrativa d’un projecte amb el que es fixa com a objectius reduir la contaminació atmosfèrica i les emissions de CO2 a la ciutat, i avançar cap a una mobilitat més sostenible, d'acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
En paral·lel, l’Ajuntament avança en la concreció de la memòria tècnica que definirà l’abast i les característiques que tindrà la zona de baixes emissions. La proposta és fruit dels debats per a la revisió del Pla de Mobilitat Urbana i la redacció de l’Ordenança de Mobilitat Sostenible que tenen lloc en el marc de la Comissió Especial de Mobilitat Sostenible, on hi són representats els grups municipals i compta amb la participació d’entitats vinculades.
El projecte d’implantació de la zona de baixes emissions de Reus preveurà les accions següents: la implantació de punts de control d'accés i el desplegament d’una xarxa de telecomunicacions de fibra òptica que els connecti; el sistema informàtic de control d'accés; i la implantació de punts de mesurament de qualitat d'aire i soroll i el desplegament de la corresponent xarxa de telecomunicacions.
La licitació que l’Ajuntament de Reus ha publicat ara és el primer pas i preveu el servei de consultoria i enginyeria per la redacció del projecte d’implantació de la zona de baixes emissions, així com la direcció facultativa del projecte una vegada l’Ajuntament hagi adjudicat l’execució de les obres.
Aquest contracte està emmarcat en el «Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència -Finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU», Mecanisme de Recuperació i Resiliència.
Amb aquests passos, l’Ajuntament avança en el compliment de la llei 7/2021, de 20 de maig, de canvi climàtic i transició energètica, la qual estableix que els municipis de més de 50.000 habitants han d’adoptar plans de mobilitat que permetin reduir les emissions derivades de la mobilitat, incloent l’establiment de zones de baixes emissions.