L’AMB incorpora el primer autobús 100% elèctric a les línies del servei nitbus

L'AMB preveu disposar de dues línies completes del Nitbus amb autobusos 100% elèctrics abans de 2020.
16/02/2016 - 19:31

Aquest 16 de febrer, Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB i Núria Marin, alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, han presentat el primer vehicle amb un motor 100% elèctric que s’incorpora al serveiNitbus, les línies d’autobús nocturnes que donen servei a 18 municipis metropolitans.

Fins ara, l'AMB ha provat en les seves flotes diversos models d'autobusos elèctrics, però l’autobús presentat avui és el primer vehicle adquirit pel grup Baixbus, i que s'incorpora de forma permanent a la flota de línies regulars.

Segons ha comentat Poveda, “l'AMB té previst incrementar progressivament el nombre d'autobusos 100% elèctrics, especialment a la flota del Nitbus, atesos els grans avantatges que presenten aquest tipus de vehicles per al transport nocturn. En concret, l'AMB es proposa disposar de dues línies completes del Nitbus amb autobusos 100% elèctrics al llarg d'aquest mandat 2015-2019. Tot plegat forma part del Compromís per a una mobilitat neta que l'AMB està elaborant amb horitzó 2020.”

Al seu torn, Núria Marín ha explicat que “els últims episodis de contaminació registrats a l’àrea metropolitana demostren que hem de continuar treballant per una mobilitat sostenible, per un transport públic de qualitat que sigui una alternativa real per als usuaris que normalment es desplacen en vehicle privat”.

El vehicle, que es posarà en funcionament en els propers dies, és un autobús Irizar i2e, que ofereix una autonomia d’entre 200 i 250 km, necessitant només una càrrega al final de la jornada. Això suposa una durada de les bateries d'entre 12 i 14 hores de circulació, àmpliament suficient i especialment indicada per al transport nocturn. Respecte a un vehicle amb motor de combustió, suposa un estalvi de 318,28 tones de CO2 anuals en emissions. A més, les seves bateries són reciclables en un 99% un cop esgotada la seva vida útil.

Aquest autobús prestarà servei a les 6 línies del Nitbus que opera l’empresa Mohn del grup Baixbus (N12, N13, N14, N15, N16, N17) que donen servei nocturn de transport públic als municipis de Barcelona, L'Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

El vehicle anirà canviant de línia, de manera que tots els municipis gaudeixin dels seus avantatges. Entre alguns dels equipaments estratègics als quals el nou autobús elèctric donarà servei nocturn figuren l'Hospital Universitari de Bellvitge, l'Hospital Moisès Broggi, o l'Aeroport de Barcelona, entre d'altres.

L’autobús presentat és un vehicle zero emissions (sense contaminants com el diòxid de carboni, els òxids de nitrogen o les partícules fines, molt perjudicials per a la salut). També és totalment silenciós, fet que el fa especialment indicat per al transport nocturn.

La xarxa Nitbus està formada per 17 línies operades per dues empreses diferents, i dóna servei a 18 municipis metropolitans. El servei consta de 129 autobusos en circulació cada nit de l'any, que permeten una freqüència de pas de 20 minuts a totes les línies i cobreixen una xarxa de 367 km. Durant el 2015, l’ús del servei Nitbus va continuar creixent, registrant 6,62 milions de viatges, un increment del 6,7% sobre 2014.

 

Relacionats

Notícia

L’avantprojecte de llei de l’impost sobre les emissions portuàries dels grans vaixells ja ha quedat enllestit perquè el Govern el pugui aprovar en breu, previ dictamen del Consell de Treball, Econòmic i Social. El text ha superat la fase d’audiència i informació pública i s’han tingut en compte les al·legacions de totes les parts interessades.

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Butlletí