L’EMT incorpora els primers autobusos híbrids a la flota d’autobusos metropolitans

Font: EMT

28/03/2011 - 00:00
El president de l'Entitat Metropolitana del Transport, Antoni Poveda, ha presentat aquest 28 de marc els 4 primers autobusos amb motors de tecnologia híbrida dièsel-elèctrica, que s'incorporen a la flota d'autobusos metropolitans de línies de gestió indirecta de l'EMT. Aquestes primeres unitats híbrides circularan per diversos municipis del Baix Llobregat, en línies que opera el grup Baixbus. Els 4 autobusos que s'han presentat són del model híbrid Tempus, de Castrosua.

A aquests primers híbrids, s'afegiran 4 autobusos híbrids més en els propers mesos, que s'integraran en línies que donen servei a municipis metropolitans del Baix Llobregat i Barcelonès. D'aquesta manera, la xarxa d'autobusos metropolitans de l'EMT té la flota d'autobusos híbrids, en servei estable, més gran de l'estat.

La incorporació d'autobusos híbrids, segons l'EMT,  forma part del seu compromís per oferir als ciutadans un servei de transport públic de qualitat i sostenible, incorporant les millors tecnologies disponibles. L'objectiu és minimitzar l'impacte ambiental i millorar la qualitat de l'aire.

Més eficiència energètica i menys emissions
La utilització d'autobusos híbrids aporta avantatges d'eficiència energètica i d'estalvi d'emissions contaminants, especialment en recorreguts de configuració urbana, en els que els sistemes de propulsió híbrida ofereixen un rendiment òptim perquè aprofiten els processos de desacceleració i frenada per recarregar les bateries gràcies a un sistema de frenada regenerativa.

De manera simple, aquests autobusos de propulsió híbrida dièsel-electrica són vehicles elèctrics que disposen d'un motor de combustió interna associat a un generador elèctric, que permet la recàrrega de les bateries.

Això suposa que poden circular amb tracció purament elèctrica, amb zero emissions i consum, fins que la càrrega de les bateries cau per sota d'un nivell mínim. A partir d'aquest moment, s'activa el motor de combustió interna que fa de propulsor del vehicle, alhora que fa funcionar el generador elèctric per tornar a carregar les bateries fins al nivell necessari perquè torni a funcionar en mode purament elèctric.

D'aquesta manera, s'aconsegueix un estalvi d'energia de l'ordre del 30% i una considerable reducció d'emissions de partícules, òxids de nitrogen i monòxid de carboni, en comparació amb els vehicles dièsel convencionals.

També té efectes positius en la reducció de contaminació acústica, especialment quan funciona en mode elèctric. Segons els assajos coneguts, la reducció de la potència acústica pot arribar al 50%.