18/01/2007 - 00:00
L'Ajuntament de Barcelona ha rebut una subvenció de 260.000 euros per part del Consorci de l'Administració Oberta de Catalunya per facilitar l'extensió de l'administració electrònica a la ciutat.
Amb aquests fons es crearan punts gratuïts d'accés a l'administració electrònica a les oficines d'atenció al ciutadà (OAC).
En aquests punts, atesos per personal especialitzat, els ciutadans i les ciutadanes podran obtenir una certificació digital que els permetrà fer tràmits relacionats amb l'Ajuntament i altres administracions, rebre informació i formació en l'ús d'aquestes eines, i també podran realitzar consultes i tràmits al web municipal.
Cada punt estarà dotat d'una connexió a internet (fixa o sense fils), un ordinador, impressora i lector de certificats digitals.
L'Ajuntament està ultimant un acord amb CATCert per distribuir el certificat digital de les administracions catalanes.
El nou format, més senzill d'instal'lar i activar, es distribuirà a les oficines d'atenció al ciutadà i permetrà fer tràmits relacionats amb l'Ajuntament i la resta de les administracions públiques.
Adopció de l'administració electrònica
Fa poc l'Ajuntament va fer públics els resultats d'una sèrie d'estudis sobre la demanda i utilització de la tramitació per internet.
De l'informe crida l'atenció positivament l'ús que en fan les empreses, els professionals i les gestories de la ciutat; un 50% dels gestors i un 34% de les empreses fan normalment els tràmits per internet.
També el grau d'identificació digital entre els ciutadans individuals (18%) és inferior al dels professionals i empreses (37,5%).
Segons José Ramon Rodríguez, gerent adjunt d'Organització i Sistemes d'Informació de l'Ajuntament de Barcelona, 'aquest programa s'adreça a disminuir aquestes problemàtiques i facilitar l'accés a la identificació digital i l'administració electrònica, especialment entre els més desfavorits i, per tant en definitiva, a reduir l'anomenada fractura digital'.