Llum verda al projecte de construcció per unir el tramvia per la Diagonal

Font: CCMA

25/07/2019 - 11:11
L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

Anar de Glòries a Verdaguer en tramvia està més a prop de ser una realitat. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (ATM) ha aprovat el projecte per construir la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal de Barcelona. Han tirat endavant els tràmits tècnics i els ambientals, amb el vistiplau de l'Ajuntament i la Generalitat.

El proper pas serà que tant l'ATM com l'Ajuntament de Barcelona aprovin els projectes que són responsabilitat de cadascú. L'ATM ha d'assumir els costos ferroviaris, mentre que el consistori haurà d'urbanitzar la plaça de les Glòries per adaptar-la al pas d'aquest transport públic.

L'ATM és un consorci participat per la Generalitat, que en té un 51%, i pels ajuntaments i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que en tenen un 49%. Entre ells hauran de posar-se d'acord sobre quina part de la inversió assumeix cadascú. També s'haurà de renegociar el conveni vigent amb l'empresa que explota el servei, i les noves condicions hauran de tornar a ser aprovades pel plenari municipal, un punt que per ERC és determinant.

Aquest pas endavant arriba després que el passat mes de gener la connexió del tram per la Diagonal rebés el vistiplau del ple de l'Ajuntament de Barcelona. Hi van votar a favor els grups de Barcelona en Comú, ERC, el PSC, la CUP i dels regidors no adscrits Gerard Ardanuy, de Demòcrates de Catalunya, i Juanjo Puigcorbé. S'hi van oposar el Grup Municipal Demòcrata, Cs i el PP.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí