20/02/2005 - 00:00
Manresa, segons ha informat l'Ajuntament en un comunicat, 'aborda una nova campanya de reforç de la recollida selectiva, que s'adreça als nous manresans que no van viure la comunicació massiva i personalitzada que es va dur a terme quan es va implantar la recollida de matèria orgànica'. Aquest operatiu manté l'estratègia de la campanya inicial, que consistia a utilitzar la capacitat d'atracció del lliurament de cubells per explicar personalment tots els mecanismes de la recollida selectiva que funcionen a la ciutat i, en general, de la recollida de deixalles. Els cubells aniran acompanyats d'un fullet explicatiu de tots els sistemes de recollida i un d'específic per a la recollida de la matèria orgànica.
L'operatiu preveu dos tipus de canalitzacions: d'una banda, un grup d'educadors ambientals anirà a totes els habitatges de les persones empadronades a partir del 2003 fins a l'actualitat. Es preveu que es faran unes 2.000 visites a domicilis. En el cas de no trobar ningú a l'habitatge, se'ls deixarà un avís perquè puguin adreçar-se a la nova Oficina de Medi Ambient de l'Ajuntament (carrer de Santa Llúcia, núm. 9), on se'ls lliurarà el cubells i els fulletons i se'ls explicarà la importància de la recollida selectiva.
D'altra banda, les persones que a partir d'ara s'empadronin, en el mateix moment de l'empadronament rebran per escrit indicacions per adreçar-se a aquesta oficina i també rebre les explicacions i el cubell.
Aquesta campanya tindrà una continuïtat indefinida per garantir que les persones que provenen d'altres estats o d'altres ciutats del país o de l'Estat Espanyol on no hi ha el mateix tipus de recollida selectiva, coneguin la gestió de les deixalles que es fa a Manresa i hi puguin col·laborar. Amb tot, es preveu que aquesta campanya es podrà acabar tal com està plantejada quan es consideri que el nivell d'implantació de la recollida orgànica sigui prou generalitzada i prou coneguda arreu.
L'Ajuntament recorda que la implantació de la recollida de la matèria orgànica, que es va acompanyar d'una campanya de comunicació, es va fer els anys 2001 i 2002 i va tenir com a resultat un augment del percentatge de deixalles recollides de manera separada, que va passar del 8% el 2001 a un 20% en acabar la campanya, el 2003.