Font: Betevé
La Plataforma d'Afectats per les Restriccions Circulatòries diu que la mesura només servirà per renovar el parc d'automòbils i no per reduir els cotxes i ha decidit convocar una marxa de cotxes el 28 de setembre que surti de diferents punts de l’àrea metropolitana, amb destinació a la plaça d’Espanya.
Ja fa temps que la Plataforma d’Afectats per les Restriccions Circulatòries es mostra contrària a la mesura estrella del govern municipal per frenar la contaminació a la ciutat, la creació de la zona de baixes emissions que prohibirà circular als vehicles més contaminants a partir del gener del 2020. Mònica Xufré, portaveu de la plataforma, ha assegurat a ‘El matí de Barcelona’, de betevé, que l’ordenança de l’Ajuntament “servirà per substituir vehicles vells per nous i no pas per reduir els cotxes”. Per a aquest motiu, l’entitat ha decidit convocar una marxa de cotxes el 28 de setembre que surti de diferents punts de l’àrea metropolitana, amb destinació a la plaça d’Espanya. El que encara no s’ha fet públic és l’horari de la protesta.
A favor del peatge urbà
Segons Xufré, hi ha altres fórmules que servirien per posar fre a la contaminació, com el peatge urbà i adaptar els vehicles contaminants amb la refiltració dels motors. Considera que la iniciativa del govern municipal afectarà de ple els ciutadans més desafavorits perquè “la gent que té un cotxe de 15 anys no és per caprici” i haurà de llençar el cotxe al desguàs. Xufré considera que la “mesura és injusta i arbitrària”.
La Plataforma d’Afectats per les Restriccions de Trànsit està formada per uns 2.500 afiliats, entre ells hi ha autònoms, firaires, jubilats i d’altres col·lectius que no estan a favor de canviar-se el vehicle per obligació. Mònica Xufré ha assegurat que Barcelona té un focus important de contaminació, i ha posat com a exemple el port de Barcelona i els creuers que hi amarren. Per això, ha demanat a l’administració que s’impliqui més per minimitzar-ne l’impacte.