Més de 80 entitats se sumen al Park(ing)Day per a reivindicar una altra mobilitat per a Barcelona

27/09/2022 - 13:09

La interculturalitat ha estat l'eix central de l'edició de 2022, que ha donat visibilitat a la ciutat inclusiva i plural amb diferents activitats

El passat 16 de setembre Barcelona va acollir una nova edició de Park(ing) Day, una iniciativa coordinada per l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) i Espai Ambiental Cooperativa, amb el finançament de l'Ajuntament de Barcelona. La jornada va reivindicar un model urbà i de transport més saludable i sostenible a través de les múltiples propostes de les entitats participants, que van transformar les places d'aparcament en parcs, jardins i altres alternatives d'ús de l'espai públic .

“Com moltes altres ciutats del món, Barcelona té un problema important: la contaminació per trànsit de vehicles motoritzats i la conseqüent degradació de l'espai públic i el medi ambient”, comentava Nahuel Osorio, membre d’Espai Ambiental Cooperativa. La iniciativa també busca evidenciar l'impacte de l'urbanisme sobre la salut humana i la necessitat de prendre mesures urgents per a prevenir les conseqüències de la contaminació a les ciutats. “L'Organització Mundial de la Salut ha actualitzat a la baixa les seves recomanacions sobre els nivells de contaminació tolerables en relació al seu impacte en la salut humana. És urgent que les ciutats, amb nous models d'urbanisme, s'adaptin a aquests límits si volen cuidar de la salut dels seus habitants”, apuntava Celia Santos, divulgadora científica en ISGlobal.

Aquesta edició va comptar amb la participació de 81 entitats que van ocupar un total de 120 places d'aparcament amb instal·lacions de diversa índole. Les entitats, que pertanyen a una diversitat d'àmbits (cultural, artístic, economia social i solidària, feminisme o urbanisme, entre altres) van oferir un ampli programa d'activitats intergeneracionals, com a tallers i espectacles per a sensibilitzar als més petits, espais de lectura i relaxació, activitats de ciència o espais de sensibilització sobre l'urbanisme i la salut.

Interculturalitat: per un Park(ing)Day més plural

Sent la interculturalitat l'eix central d'aquesta edició del Park(ing) Day, 14 entitats van proposar activitats per a plasmar una Barcelona inclusiva i plural, ocupant l'espai públic per a visibilitzar la diversitat existent a la ciutat.

Entre aquestes activitats, hi havia prevista una bicicletada reivindicativa, coorganitzada amb BiciHUB, que es va haver de suspendre, a causa de l'estat del temps.

Aquesta edició del Park(ing)Day va comptar amb la col·laboració d’EIT Urban Mobility, una iniciativa de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT) l'objectiu principal de la qual és el d'aportar solucions innovadores i accelerar la transició cap a un sistema de transport multimodal, integrat i centrat en l'usuari. “Les ciutats han de ser dissenyades per i per a la ciutadania, és necessària una transformació de les ciutats que es van dissenyar entorn del cotxe sacrificant espai vital, aire pur i qualitat de vida. És per això que des d’EIT Urban Mobility liderem aquesta transformació posant a la disposició de les ciutats eines, solucions i l'ecosistema innovador que possibiliten el seu canvi,” opinava María Paula Caycedo, directora del Hub Sud d'Innovació en EIT Urban Mobility.

Tota la programació del Park(ing)Day Barcelona està disponible a www.parkingdaybcn.org


 

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí