Novetats en el servei de recollida Porta a Porta a Torrelles de Llobregat

04/05/2018 - 09:20

A partir de juny, l’Ajuntament der Torelles de Llobregat implantarà millores en el sistema de gestió de residus per tal d’augmentar la participació ciutadana i bonificar a les llars.

El 2003, es va posar en marxa el Servei de recollida d’escombraries Porta a Porta a Torrelles. Des de llavors, els resultats de la recollida selectiva al poble han estat molt positius, situant-se per sobre de la mitjana catalana. Tot i això, els municipis que han apostat per introduir tecnologia adaptada al servei Porta a Porta han obtingut millors resultats. Per això, des de la Regidoria de Medi Ambient s’ha impulsat la implementació de canvis tecnològics al servei que augmentin la participació ciutadana i que permetin bonificar a les persones que gestionen els seus residus correctament.

Les millores tecnològiques previstes consistiran en la incorporació de xips als cubells, als bujols i a la targeta electrònica, que permetran obtenir dades d’aportació de residus de cada habitatge. L’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Agència de Residus de Catalunya subvencionaran aquests canvis, fent que no suposin cap cost per al municipi.

Així doncs, a partir del mes de juny, cada llar torrellenca disposarà de dos cubells nous, un per a la fracció orgànica i l’altre per a la inorgànica (envasos i resta), amb els quals poder treure els residus seguint el calendari de recollida. També el punt d’emergència canviarà d’ubicació i es restringirà l’accés, de manera que només es podrà entrar amb la targeta electrònica. Aquest equipament únicament es podrà utilitzar en casos excepcionals i se’n controlarà l’ús.

Tots aquests canvis i millores volen complir els objectius catalans i europeus de recollida selectiva establerts pel 2020, així com millorar la participació dels veïns i les veïnes en la gestió dels residus i corregir el mal ús que es fa del servei.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament de Collbató inicia un procés participatiu per recollir les opinions de la ciutadania en relació al model de recollida de residus del municipi. Aquest procés s’emmarca en la fase prèvia a l’elaboració del nou contracte de recollida i té com a objectius avaluar el servei actual de recollida Porta a Porta, presentar i debatre les alternatives de models de recollida estudiades, recollir les preferències de la ciutadania i identificar altres aportacions i propostes de millora.

Notícia

Viladecans començarà aquest 2025 amb la implantació del nou sistema de gestió de residus, després que, les administracions estatals i europees hagin marcat uns objectius de reciclatge del 55 % per al 2025, del 60 % per al 2030 i del 65 % per al 2035. A la ciutat, només un 33 % de les deixalles se separen correctament. 

Notícia

A partir del 2026 l’import variarà en funció de les dades de participació de cada habitatge en el «Porta a Porta».

Butlletí