Petició d'una nova via verda a Saragossa, amb possibilitats de crèixer més

25/08/2003 - 00:00
L'arribada de la nova línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona a la capital de l'Aragó ha produït una previsible revolució en el traçat de les vies fèrries del territori. La posada en servei de la nova estació de Delicias y la clausura de la del Portillo ha donat pas a un escenari en el qual s'han abandonat desenes de quilòmetres de vies ja centenàries. Aquest va ser el cas dels primers quilòmetres del ferrocarril Saragossa-Terol pels quals, fins el passat mes de maig, hi passaven els trens a través dels barris d'Oliver i Valdefierro. La clausura d'aquest traçat ha renovat les peticions per donar un nou ús a aquest espai estratègic. Una de les alternatives que hi ha damunt la taula, i de la qual informa la Fundación Ecología y Desarrollo, és la defensada per l'associació de veïns del barri de Oliver, que vol convertir-la en via verda, amb el suport municipal. Aquest projecte, tanmateix, cal veure'l com una cosa més ambiciosa. Malgrat que la primera fase parla només de fer l'itinerari entre els dos barris citats, es podria fer, més endavant, una acció suplementària: fer arribar la via fins el punt on les vies de Renfe creuaven amb els camins de sirga del canal imperial d'Aragó. A través d'aquests canals, els usuaris de la nova via verda podrien tramar itineraris de gran longitud i amb enllaços a altres vies verdes, com per exemple la Via Verda del Tarazonica.

Relacionats

Butlletí