Primer pas cap a l'electrificació de la xarxa de busos interurbans

Font: Generalitat de Catalunya

22/07/2020 - 12:05

Aquesta setmana s’han iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric que fa l’itinerari de la línia Olesa – Esparreguera i que connecta amb FGC. Les proves s’estan fent amb el bus elèctric Solaris Urbino de 12 metres de longitud del Grup Direxis.

La Direcció General de Transports i Mobilitat ha iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric de la xarxa interurbana de la Generalitat de Catalunya. Es tracta de la línia Olesa – Esparreguera que connecta amb la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. És un pas endavant per la descarbonització i l’electrificació de la xarxa de busos interurbans. Fins ara els busos elèctrics s’han destinat a la xarxa urbana però a mesura que la tecnologia elèctrica avança i els vehicles guanyen en autonomia, es preveu que els busos puguin fer desplaçaments més llargs, és a dir, que puguin implementar-se a la xarxa interurbana.

La prova es realitza amb un vehicle del Grup Direxis model Solaris Urbino de 12 metres de longitud i amb capacitat màxima de 82 persones. Aquest bus està fabricat per l’empresa Solaris Bus & Coach S.A, líder a Europa en vehicles per al transport públic que està a  l’avantguarda de la mobilitat elèctrica, oferint una àmplia gamma d’autobusos de bateries. El model Solaris Urbino 12 electric va estar guardonat amb el premi "Bus of the Year 2017" i compta amb cinc bateries Solaris HE+, de 61 kWh nominals, 79 kWh totals (304 kWh / 396 kWh). La potència d’aquest bus és 2 x 110 kW (220 kW, 300 CV).

A la prova, organitzada per la Direcció General de Transports i Mobilitat i FGC  han volgut assistir els alcaldes dels municipis de la línia, Miquel Riera, per part d’Olesa de Montserrat, i Eduard Rivas, alcalde d'Esparreguera.

En funció dels resultats d’aquesta prova, s’analitzarà la viabilitat de la incorporació progressiva de vehicles elèctrics en diferents serveis interurbans de la Generalitat de Catalunya.


 

Relacionats

Article

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha presentat el MolletBici, un mòdul d’aparcament per a bicicletes tancat, públic i gratuït amb capacitat per a 20 bicicletes situat al costat de l’estació de Renfe de Mollet – Sant Fost. L’aparcament, que estarà operatiu tots els dies de l’any i estarà vinculat als horaris de Rodalies, es tracta d’un espai tancat al qual només s’hi podrà accedir identificant-se mitjançant una APP i disposarà d’una càmera de videovigilància per garantir la seguretat. El servei és una aposta més per fomentar la intermodalitat entre la bicicleta i el tren i així facilitar i potenciar els trajectes sostenibles.

Notícia
23 municipis hauran de tenir zona de baixes emissions

23 municipis hauran de tenir zona de baixes emissions

El govern espanyol proposa quatre models de Zona de Baixes Emissions, que han de tenir tots els municipis de més de 50.000 habitants

Notícia
La Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat del Vallès es va activar l'1 de maig d'aquest any (ACN/Albert Segura Lorrio)

La Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat del Vallès es va activar l'1 de maig d'aquest any (ACN/Albert Segura Lorrio)

L'Àrea Metropolitana de Barcelona preveu destinar part dels fons europeus Next Generation a ampliar la zona de baixes emissions i a fomentar l'ús de la bicicleta.

Butlletí