Primera collita als horts solidaris de Premià de Mar

Ajuntament de Premià de Mar
16/02/2016 - 11:16

S´han fet les primeres collites als horts solidaris comunitaris a Premià de Mar. Aquests horts formen part d´un projecte de l'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Premià de Mar i Càritas de la Parròquia de Sant Cristòfol basat en el conreu per a l'autoconsum i destinat a persones aturades de llarga durada.

A aquestes persones se'ls ofereix la formació necessària per poder treballar els horts i assessorament i suport continuat.

Els horts solidaris fan possible que aquestes persones puguin portar a terme una activitat lúdica, productiva i formativa,  alhora que es fomenta el treball col·lectiu i la participació directa en la presa de decisions. Les persones participants en el projecte han de complir uns compromisos, com ara mantenir l´hort i voltants ben nets, assistència i puntualitat en els horaris establerts per treballar l´hort o rebre formació, tenir cura de l´espai i les eines o respectar els membres del grup.

La primera collita ha estat d´espinacs i ben aviat ja s´hi podran collir altres verdures o llegums, com ara bledes o faves. Alhora, els participants ja hi han començat a plantar patates i maduixes. Un cop feta la collita, el producte es reparteix entre les persones participants en el projecte i, si hi ha excedent, s´ofereix al centre DISA Premià. 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Acte
Notícia

El nivell del mar ha pujat 14 cm en 25 anys i les onades són 30 cm més altes durant els temporals.

Notícia

Aquesta acció busca facilitar que les persones en situació de vulnerabilitat puguin tramitar la reducció de les factures i evitar els talls de l’aigua, la llum o el gas.

Butlletí