Sant Cugat farà una prova pilot per evitar l'entrada de camions a la Zona de Baixes Emissions

07/04/2021 - 10:44

L'Ajuntament habilitarà un magatzem per a què les mercaderies més petites es puguin repartir al centre amb bicicletes de càrrega

Sant Cugat posarà en marxa, previsiblement l'any que ve, una prova pilot per evitar que els camions i furgonetes de repartiment entrin al centre, a la Zona de Baixes Emissions. L'Ajuntament habilitarà un magatzem de ciclologística, a l'avinguda de Ragull, on hi haurà mercaderies petites que traslladaran bicicletes o tricicles de càrrega a comerços i particulars del centre. La intenció és fer balanç, al cap d'uns mesos, del funcionament del projecte, subvencionat en gran part per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), per ampliar-lo a d'altres espais i amb mercaderies més grans.

Ho ha explicat a Cugat Mèdia el regidor de Mobilitat i Transport, José Gallardo, que ha argumentat que la idea és facilitar que l'últim quilòmetre per repartir aquests productes es faci d'una manera més sostenible i, per aquest motiu, se situarà el magatzem al límit de la Zona de Baixes Emissions

La prova pilot es farà amb comerços que participin de manera voluntària de la iniciativa, amb qui la tinença d'alcaldia responsable ja hi està parlant, segons expliquen des de l'Ajuntament. Gallardo és optimista de cara al funcionament d'aquest projecte, que ja s'ha posat en marxa en d'altres ciutats tant de l'Estat com europees.

A més, el govern està estudiant incloure en aquesta iniciativa la distribució de missatgeria a tots els edificis municipals. El pressupost que es destinarà a la prova és de 110.900 euros, dels quals l'AMB en posa el 90% i l'Ajuntament el 10% restant.

L'objectiu, si el balanç és positiu, és ampliar-ho poc a poc i "fer pedagogia" perquè al centre de la ciutat hi hagi, només, vehicles de transport sostenible i vianants.



 

 

 

 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí