Font: Rezero
Cinc famílies catalanes han acceptat el repte Objectiu #Rezero en 30 dies, una experiència pionera impulsada per l'organització Rezero que trasllada a la pantalla en forma de websèrie la productora FORMA I&M i que es s’ha estrenat aquest 15 de gener pel canal de youtube de Rezero.
En els 30 dies del repte que podrem veure en els cinc capítols de la Websèrie Objectiu #Rezero, han pres consciència de la necessitat de reduir els residus, han canviat hàbits de consum, han evitat productes, embolcalls i envasos d’un sol ús, han planificat la compra setmanal en comerços a granel, etc.
Aquesta sèries vol conscienciar la quantitat de residus que genera cada família al nostre país. Les dades són: 4 milions de tones de residus de mitjana a l’any per municipi i un rati per càpita de 1,35 kg al dia a Catalunya. Segons Rezero, l'eliminació de productes i envasos d'un únic ús i la seva substitució per productes i envasos reutilitzables en la seva alimentació, higiene, cuina i neteja domèstica són accions que tenen clars i immediats efectes positius a nivell econòmic, social, ambiental i per a la salut de les cinc famílies.
Rezero, entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa una dècada per canviar el model de producció i consum i avançar cap al ‘residu zero’ en col·laboració amb agents socials i econòmics del país. Aquesta websèrie Objectiu #Rezero, és l’eix central de la campanya Jo Soc Coco.
Amb Jo Soc Coco, les segueixen realitats quotidianes per difondre els valors i la informació pràctica sobre l’estil de vida residu zero. Es vol empoderar i capacitar la ciutadania envers la reducció de residus i la reutilització.
La campanya compta amb la col·laboració de l’Agència de Residus de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, així com el suport de les empreses i entitats MOONCUP, Roll’eat, Valira, Bitsybags, ADZNadons, Ecoreciclat, Abacus cooperativa i la cooperativa Opcions.