TMB compra vuit autobusos d’hidrogen d’emissió zero

Font: Betevé

29/09/2020 - 13:22

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha comprat vuit autobusos d’hidrogen “d’emissió zero”, segons ha informat la companyia. Els vehicles, que tenen un cost de 6,4 milions d’euros, es posaran en servei a principis del 2022. Seran, segons TMB, “els primers destinats al servei regular en una xarxa urbana a Espanya”.

D’aquesta manera, la companyia pública de transports aposta per modernitzar la flota d’autobusos prioritzant per criteris mediambientals i de reducció de la contaminació a la ciutat. Per la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, l’objectiu és “assolir una mobilitat més neta”. “TMB ha d’estar sempre al capdavant en mobilitat sostenible i eficient”, afirma.

Desprenen aigua i calor

En concret, els autobusos seran del model H2 City Gold LHD, de 12 metres de llarg. Es calcula que tindran un consum diari de 20 quilos d’hidrogen i una autonomia per fer 300 quilòmetres. Segons ha explicat TMB en un comunicat, els únics derivats d’aquest tipus de vehicles són, a més de l’energia elèctrica, calor i aigua, que s’expulsen en forma de vapor pel tub d’escapament. 

Els autobusos es carregaran en una planta que es construirà al polígon de la Zona Franca. Segons l’empresa, serà la primera d’Espanya amb vocació pública, ja que subministrarà hidrogen d’origen renovable als autobusos de TMB, però també a altres empreses de la zona i a particulars.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí