D’aquesta manera, la companyia pública de transports aposta per modernitzar la flota d’autobusos prioritzant per criteris mediambientals i de reducció de la contaminació a la ciutat. Per la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, l’objectiu és “assolir una mobilitat més neta”. “TMB ha d’estar sempre al capdavant en mobilitat sostenible i eficient”, afirma.
Desprenen aigua i calor
En concret, els autobusos seran del model H2 City Gold LHD, de 12 metres de llarg. Es calcula que tindran un consum diari de 20 quilos d’hidrogen i una autonomia per fer 300 quilòmetres. Segons ha explicat TMB en un comunicat, els únics derivats d’aquest tipus de vehicles són, a més de l’energia elèctrica, calor i aigua, que s’expulsen en forma de vapor pel tub d’escapament.
Els autobusos es carregaran en una planta que es construirà al polígon de la Zona Franca. Segons l’empresa, serà la primera d’Espanya amb vocació pública, ja que subministrarà hidrogen d’origen renovable als autobusos de TMB, però també a altres empreses de la zona i a particulars.