El delegat del govern espanyol a Catalunya ha afirmat que el fuel vessat pel vaixell que s'ha enfonsat aquests matí a un moll del port de Tarragona no suposa cap risc, ja que està controlat i no afectarà més enllà dels límits del port. La gavarra transportava 750 tones de fuel, 260 de gasoil i 3.000 litres de combustible, dels quals n'ha perdut entre 10 i 25 tones, segons les primeres apreciacions. Els bussos continuaven ahir a la tarda treballant per segellar les vies d'aire per on surt el fuel. L'Autoritat portuària ha activat les barreres i els recursos anticontaminació i els Bombers de la Generalitat han activat el pla especial d'emergències per contaminació accidental (Camcat). El conseller d'Interior, Joan Saura, es va desplaçar al lloc dels fets per conèixer de primera mà l'abast de l'accident. El conseller d'Agricultura, alimentació i acció rural, Joaquim Llena, va reiterar que "no hi ha perill" i que es tracta d'una embarcació "petita". Ho ha dit en la roda de premsa posterior al Consell de Govern.
De la seva banda, el delegat del Govern central a Catalunya, Joan Rangel, va assegurar que "no hi ha situació de risc que pugui afectar més enllà de la situació interna del port, que està controlada", malgrat que el fuel ha excedit alguna de les barreres de protecció que s'han instal·lat per evitar que l'abocament vagi a més.
Es desconeixen les causes de l'enfonsament, però fonts de l'embarcació han assegurat que es trobava en bon estat, havia passat les inspeccions que li pertocaven i tenia permís per navegar fins desembre.
Treballs de neteja
L'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) i Salvament Marítim han tancat les barreres de contenció després de l'enfonsament, ocorregut a les 06.48 h, i s'ha fet una doble barrera per tancar tota la drassana i evitar així possibles fuites del producte. El vaixell, Savinosa, que té trenta-sis metres d'eslora i s'encarregava de proveir de carburant a les embarcacions, està enfonsat de popa i només queda la punta de proa a la superfície.
En les tasques de transvasament i recollida del carburant hi participen diversos efectius marítims, entre ells un remolcador procedent de Castelló, un altre de Barcelona i un equip especial del Grup d'Operacions anticontaminació amb especialistes en activitats subaquàtiques. També col·laboren els serveis de protecció de la Naturalesa (SEPRONA), diversos remolcadors i embarcacions del port de Tarragona i un helicòpter.