gènere

Notícia

La cinquena edició de la Taula de seguiment de l’emergència climàtica celebrada el passat 7 de març ha posat l’accent en l’Ecofeminisme i en la perspectiva de gènere per analitzar el model energètic actual.

Entrevista
AGENDA 2030: La visió des de la perspectiva de gènere

Montse Pineda és vicepresidenta 2a del Consell Nacional de Dones de Catalunya i coordinadora de l’ONG Creación Positiva. Pineda planteja la necessitat que tots els Objectius de Desenvolupament Sostenible incorporin la perspectiva de gènere, i no només específicament el que fa referència a la igualtat. Això permetria fer una lectura més profunda dels 17 objectius i de les bases de la insostenibilitat.

Opinió

«Els estereotips podrien restringir el nostre cervell flexible i plàstic. Per tant, sí: rebatre’ls és important», diu Gina Rippon. Aquesta neurocientífica britànica, investigadora de l’Aston Brain Centre de la Universitat d’Aston a Birmingham, va visitar fa pocs dies l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona (UB) per participar a la primera conferència del cicle Debats UB: feminisme.