Ecotendències revisita la mobilitat elèctrica

Redacció
25/01/2015

Fa pocs dies, el darrer Saló de l'Automòbil de Detroit ho ha deixat clar: estem realment en una cruïlla excepcional pel que fa a la mobilitat. Els mitjans de comunicació han insistit: ‘Tornen els ‘dinosaures', tot terrenys i camionetes pick up, devoradores de combustible'.

Ho ha propiciat la baixada de gasolina. Si fa tres anys costava gairebé 1 dolar per litre omplir el dipòsit, ara costa 0,40. On ha quedat allò de l'eficiència i el comportament ambiental del vehicle?

Però Detroit ha portat també bones notícies, al costat dels XXL les principals marques anunciaven la sortida al mercat de nous models elèctrics i híbrids endollables, cada cop més econòmics i ja amb prop de 300 kilòmetres d'autonomia.

És ben bé, com si hagués arribat l'hora de decidir cap on volem anar de veritat, pel que fa a la mobilitat. Podria la nova tendència a la baixa del combustible alentir l'electrificació del parc de vehicles? Seran suficient les normatives sobre CO2  de governs i grans ciutats per fer-lo enlairar-se? Hi haurà realment al 2050, un 33% del parc de vehicles elèctrics, tal com preveia l'Agència Internacional de l'Energia? Com afectarà això a la lluita contra el canvi climàtic? S'estan posant les piles realment empreses i institucions?

A Catalunya són diversos els actors que s'hi dediquen a reflexionar sobre aquest àmbit. Sostenible.cat, recull avui una proposta concreta: el cicle de debat i reflexió, impulsat per l'Obra Social "la Caixa", dedicat a la mobilitat elèctrica d'Ecotendències CosmoCaixa.

Ecotendències va inaugurar el seu espai, presencial i virtual, justament amb la mobilitat i, concretament, el cotxe elèctric, al 2011. I ara, revisita aquest repte ambiental per veure què ha passat, cap on va el mercat de la mobilitat elèctrica i quines són les perspectives i implicacions socials, econòmiques i polítiques.

Una de les claus d'Ecotendències és la plataforma digital, un espai de trobada virtual que, a hores d'ara és un gran repositori informatiu sòcioambiental per estar al dia amb notícies, vídeos breus, gravacions de les sessions i més recursos de temes com l'electromobilitat, el Canvi Climàtic, la Ciutat del Futur, Energia, Biodiversitat o Alimentació i Salut, entre d'altres.

A més del debat i la informació digital, l'altre atractiu és la sessió presencial a CosmoCaixa que s'oferirà el proper 26 de febrer a les 19 h, i on participaran: Ramon Pruneda, responsable de Projectes d'Energia i Mobilitat de Sectors Estratègics de l'Ajuntament de Barcelona, Miquel Nadal, director de Relacions Internacionals del RACC i Agustí Payà, CEO d'Aenergy i copilot del 1r cotxe 100% elèctric del Rally Dakar i pilot seleccionat per participar al mundial de Formula E. Aquesta sessió, moderada per Cristina Buesa, serà sens dubte una bona oportunitat per entendre cap on anem i quines són les perspectives de futur de la mobilitat a les nostres ciutats.

Etiquetes: 

Relacionats

Article

Voleu saber com descobrir què ha menjat un depredador a partir d’una egagròpila? O com és una cova per dins i quins animals hi viuen? Aquesta nova exposició permanent apropa amb rigor la ciència a petits i grans alhora que els desperta la curiositat per investigar i explorar la natura com si fos un tresor.

Dirigida a un públic familiar, especialment als més menuts de casa, “Tu investigues!” té un format molt escenogràfic en què es recreen milers de papallones fent un núvol en un prat, un riu interactiu amb amfibis, ratpenats amagats en una cova i un bosc ple de ratolins. Aquests quatre àmbits conformen les quatre àrees d’investigació del Museu de Ciències Naturals de Granollers (papallones, amfibis, ratpenats i petits mamífers) i durant la visita es podran descobrir els secrets que amaguen aquests animals.

Article

La campanya, que té el lema “Et necessitem, recicla”, s’adreça d’una banda a les persones que encara no participen en el procés de la recollida selectiva i les convida a fer-ho i de l’altra, als grans productors de residus. Una novetat important de la campanya és que s’emplaça els grans productors de residus, com bars o comerços que encara no participen del procés de la recollida selectiva, a separar correctament la brossa.

Butlletí