GREENWASHING

El greenwashing o rentada d’imatge verda és una tècnica empresarial que fan servir alguns dels grans negocis del país per donar una imatge de falsa sostenibilitat i respecte pel medi ambient. Com podem ser conscients del que és veritat i del que no? Quines eines tenim a l’abast per ser capaços d’escollir de forma crítica entre els productes que necessitem per al nostre dia a dia?

Aprofundim en les tècniques d’ecoblanqueig de les empreses i com ens podem defensar com a usuaris i usuàries parlant amb l’ambientòleg Jaume Enciso, l’editor Jordi Panyella i la divulgadora Ana Villagordo.

També disponible en format butlletí.

 


 

Opinió
Opinió


"Ja l'any 1972 l’escriptor i activista estatunidenc Jeremy Mander va titllar les campanyes publicitàries que les empreses petrolieres feien per contrarestar la seva reputació de saquejadors de la natura amb un qualificatiu molt més contundent: ecopornografia."
 

Reportatge
Reportatge

 

Analitzem casos pràctics de greewnashing del sector de la perfumeria, la cosmètica, el tèxtil i l’alimentació.

Entrevista
Ana Villagordo, ambientòloga i comunicadora

En aquesta conversa ens ofereix alguns consells bàsics, a nivell d’usuari, per consumir i comprar de forma més crítica i conscients.

Entrevista
Jaume Enciso, ambientòleg i autor del llibre "Alerta greenwashing". Jordi Panyella, membre de Pol·len, n'és l'editor.

Amb el Jaume i el Jordi parlem de la manca de mesures que hi ha a la Unió Europea per evitar la rentada d’imatge verda de les empreses i la indefensió en la qual es troben els ciutadans i ciutadanes.

Article
Capítol del llibre "Alerta greenwashing. El ecoblanqueo en España"

Alerta greenwashing El ecoblanqueo en España és una obra coral que va més enllà d'un primer abc sobre el concepte. S'endinsa a l'abast del fenomen. Dóna exemples concrets d'empreses i sectors que l'apliquen (a les memòries de sostenibilitat, als bancs, al sector energètic, la moda o al del transport marítim i aeri, etc.). Aborda els seus límits i conclou amb un decàleg d'eines per combatre'l. El fenomen del greenwashing, els discursos enganyosos o falsos sobre la sostenibilitat, es juga en un tauler sense normativa escrita i és un perill per a la lluita climàtica.

En exclusiva per a Sostenible.cat, podeu llegir un capítol del llibre.

Opinió
Opinió


"Una publicitat “verda" no necessàriament vol dir que l'empresa que la fa tingui un compromís amb la sostenibilitat real, ni tan sols que els seus processos i productes siguin ambientalment correctes."