La Segarra ampliarà el servei de recollida selectiva porta a porta a tota la comarca

Font: SegarraTV

05/05/2017 - 15:13

Segons el president del consell comarcal, no és just que els impostos d’escombraries que paguen els veïns de la comarca, surtin dels índex de penalització i bonificació del reciclatge que es fa als 4 nuclis més grans de la Segarra.

El Consell Comarcal de la Segarra projecta ampliar la recollida de residus porta a porta als 21 municipis de la comarca.

Actualment la recollida selectiva només es du a terme a Cervera, Guissona, Sant Guim de Freixenet i Torà, pobles que sumen més del 80% de la població i que marquen quina és la taxa de residus de la comarca a partir de la bon o mal reciclatge que en fan; un fet que no és correcte pel president del Consell Comarcal ja que repercuteix beneficiosament als pobles que no reciclen.

uan entri en vigor la recollida selectiva a tota la comarca, no es farà diàriament, sinó només un cop a la setmana on es recollirà el rebuig i s’analitzaran els residus per detectar si s’hi ha tirat altres deixalles. Una de les propostes que es planteja des del Consell Comarcal és la d’implantar un xip a cada un dels cubells d’escombraries dels veïns de la comarca per tal que la bonificació de bon reciclatge es reverteixi de forma individual, depenent de com es fa a cada casa.

La Segarra va ser, l’any 2002, una de les primeres comarques catalanes a implementar el sistema porta a porta i és actualment una de les que registra un millor índex de reciclatge de la província.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Article

El nou model combinarà la recollida porta a porta a Les Brucardes i Pineda de Bages i la recollida amb control d’accés al nucli urbà, La Rosaleda i Torroella de Baix. • La implantació es farà en dues fases: el 5 de maig s’iniciarà el porta a porta i el 9 de juny el sistema amb control d’accés.

Notícia

L’Ajuntament de Salou ha posat en marxa la primera fase del nou sistema de recollida de residus comercials porta a porta (PaP) adreçat al sector HORECA (hotels, restaurants i cafeteries).

Notícia

L’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Llagostera ha tancat les dades de la recollida selectiva dels residus municipals del 2024, i els resultats són molt positius.

Butlletí