Bandes adhesives identificatives del Mercat Central de Lleida de Fruites i Verdures

08/02/2003 - 00:00
Escollir productes de temporada i del país és una bona opció per practicar la sostenibilitat a l'hora d'anar a comprar. De totes maneres, la desinformació i la dificultat per conèixer l'orígen del producte acostuma a aigualir aquesta mena de temptatives en moltes ocasions, sobretot quan el comprador no és un especialista en la matèria. Des d'aquesta setmana, el Mercat Central de Lleida de Fruites i Verdures ha començat una campanya per identificar el producte amb el territori cosa que ajuda la pagesia del país i fa més fàcil i responsable l'elecció. Des de dilluns, 14 de juliol, els productors que comercialitzen productes propis al Mercat Central tenen a la seva disposició unes bandes adhesives d'una dimensió 79x8 amb la finalitat d'introduir una identificació del lloc de producció i venda d'aquests productes. L'Institut Municipal de Mercats ha posat a disposició 51.300 bandes de dimensions 79 x 8 i 100.000 etiquetes adhesives amb el logo del Mercat amb la fi d'introduir una identificació del lloc de producció i venda dels esmentats productes. Aquesta iniciativa, consensuada i pactada amb els representants dels productors, i treballada des de l'inici del trasllat del Mercat pel que fa al sector de la producció, té com objectius:
- identificar el producte amb el territori - afegir el valor d'origen a la comercialització - donar un tret diferencial al producte de Lleida - indicar al comprador el lloc de la seva procedència. - estimular a la qualitat de la producció - ajudar al compliment de la normativa
Ara només faltarà que, a més, s'informi del temps d'estada en càmera frigorífica o de si el prèssec es va conrear en terra de regadiu o en terra de secà convertida en regadiu de forma artificial... En aquests aspectes, el comprador continua estant força perdut.

Relacionats

Butlletí