Calella crea la ‘Zona 20’ a carrers amb prioritat per a les bicicletes per completar l’anella holandesa

Font: Ajuntament de Calella

24/09/2020 - 11:05

L’Ajuntament ha posat en funcionament una xarxa de carrers amb prioritat per a les bicicletes sota el nom de “Zona 20”. Aquests carrers enllacen amb els carrils per a bicicletes ja existents creant una veritable anella circulatòria amb garanties de seguretat, batejada com “anella holandesa”.

Aquests carrers enllacen amb els carrils ja existents i permetran tancar un circuït saludable i respectuós amb el medi ambient.

L’Ajuntament de Calella ha posat en funcionament una xarxa de carrers amb prioritat per a les bicicletes sota el nom de “Zona 20”. Aquests carrers enllacen amb els carrils per a bicicletes ja existents creant una veritable anella circulatòria amb garanties de seguretat –batejada com “anella holandesa”--que permeti la mobilitat dels usuaris de les bicicletes amb prioritat sobre els vehicles a motor. S’han senyalitzat els carrers amb la prohibició de circular a més de 20 km/hora per tal de garantir la seguretat dels ciclistes i alertar els conductors.

La primera fase del projecte contempla establir una anella perimetral al centre de la ciutat i connectar els carrils bici de la Riera Capaspre i el de la façana litoral. Així, direcció nord l’eix vertebrador serà el carrer Jovara i direcció sud el carrer Bruguera. L’anella quedarà delimitada al nord pels carrer Ànimes i Sant Pere i al sud per la mateixa Riera Capaspre. Aquesta “anella holandesa”, en referència al model de circulació en bicicleta de les principals ciutats dels Països Baixos, com Amsterdam, podria ampliar-se en un futur cap en seu interior. Caldrà, abans, estudiar-ho i, en el seu cas trobar els consensos necessaris, però la filosofia d’anar creant un espai amb menys contaminació i més saludable és al darrera del projecte de l’”anella holandesa”.


 

Relacionats

Notícia

L’Oficina de la Bicicleta de l’AMB ha realitzat, juntament amb l’Institut Metròpoli, la primera aproximació metropolitana sobre com la dimensió de gènere impacta en l’ús quotidià de la bicicleta. També des de TMB es destaca que més del 60% del passatge a la xarxa de transport públic són dones.

Notícia

Un any després de l’inici del servei, s’han instal·lat 168 estacions i més de 1.800 bicicletes. Badalona, Viladecans, Cornellà de Llobregat i Castelldefels són els municipis on es fan més viatges en origen.

Butlletí