Cervelló limita la velocitat a 30 km/h a tot el municipi

Font: Ajuntament de Cervelló

30/05/2020 - 19:05

L’objectiu de la reducció és doble: s’incrementa la seguretat en el trànsit de vehicles, ja que redueix la sinistralitat i la gravetat dels accidents, i es disminueixen els nivells de contaminació de l’aire.

El municipi passa a ser zona 30 de velocitat dels vehicles a totes les vies del municipi, tret de la B-24 i dels trams de l’N-340 que tinguin la velocitat regulada.

Així ho ha decretat l’Ajuntament del municipi arran de l’obertura del tram de la B-24 a Vallirana el novembre passat que ha reduït considerablement el trànsit per dins de la travessia de Cervelló, i de la implantació dels carrils bici i dels camins escolars que ja limitaven la velocitat a 30 km/h. Aquesta travessia compren l’avinguda de Catalunya i els carrers Major, Joaquim Mensa i Raval Bassons que fins ara tenien la limitació a 50 km/h, tots amb un carril en cada sentit de la circulació.

La mesura s’avança a la previsió de la Direcció General de Trànsit d’incorporar al Reglament General de Circulació una instrucció que reculli que la velocitat màxima genèrica en ciutat sigui de 30 km/h, en carrers de carril únic i en aquells d’un carril per sentit, com és el cas de la travessia de Cervelló. L’objectiu de la reducció és doble: s’incrementa la seguretat en el trànsit de vehicles, ja que redueix la sinistralitat i la gravetat dels accidents, i es disminueixen els nivells de contaminació de l’aire.

A partir del 23 de maig s'han començat a substituir els senyals actuals de 50 pels nous de 30 i la nova regulació ja començarà a ser del tot operativa.
 


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

L’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós i la cooperativa Som Mobilitat han engegat una campanya amb l’objectiu d’impulsar el coneixement del servei de cotxe elèctric compartit, amb el que compta el municipi des de novembre de 2022. La iniciativa té com a objectiu que el màxim nombre de persones i organitzacions de Palamós, coneguin el funcionament i les avantatges d’aquest servei

Notícia

L’Oficina de la Bicicleta de l’AMB ha realitzat, juntament amb l’Institut Metròpoli, la primera aproximació metropolitana sobre com la dimensió de gènere impacta en l’ús quotidià de la bicicleta. També des de TMB es destaca que més del 60% del passatge a la xarxa de transport públic són dones.

Butlletí