Els autobusos d'hidrogen ja circulen per Barcelona

12/03/2003 - 00:00
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha posat en circulació els tres vehicles de bus d'hidrogen de què disposa en algunes de les seves línies i des de finals de novembre, concretament, quatre hores al dia (de 9 a 13 hores) en recorreguts de les línies 57, 59 i 66 per tal d'experimentar el seu comportament en ruta. Els vehicles, del tipus estàndard i plataforma baixa, han estat fabricats per Mercedes Benz i funcionen amb ampolles de gas amb hidrogen comprimit situades als sostre. Es tracta d'autobusos que no generen emissions de fums contaminants ni sorolls, amb la qual cosa són respectuosos amb el medi, tal i com s'explica en aquesta notícia de Sostenible. En principi, s'ha pensat que els autobusos circulin per diverses línies de la ciutat per tal de provar-los en diferents recorreguts, tant en sentit mar- muntanya com en direcció Besòs - Llobregat i viceversa. Per ara ho estan fent a les línies esmentades de manera indistinta (avui, han circulat dos dels vehicles a la línia 59), però la voluntat és que ho facin en la majoria de recorreguts per tal que els ciutadans i els usuaris del transport públic disposin de majors possibilitats de circular en ells i conèixer les seves opinions. Tot això, amb l'objectiu final d'aconseguir el vehicle no contaminant, silenciós i d'energia "neta" que sigui adequat per al futur de la ciutat de Barcelona. D'altra banda, TMB té la intenció que també circulin a la zona del Fòrum Universal de les Cultures 2004 al llarg de tota la durada de l'esdeveniment, com a una aportació a la filosofia de sostenibilitat i ecologia que es vol transmetre des de la ciutat a tot el món. Barcelona, a través de TMB com a operador, de BP com a subministrador del combustible, i de Mercedes Benz com a constructor dels vehicles, és una de les ciutats europees que participen en el projecte CUTE (Transports Urbans Nets per a Europa), l'objectiu del qual és desenvolupar autobusos alimentats amb hidrogen. Cada una de les ciutats participants incorpora tres vehicles d'hidrogen a la seva flota d'autobusos. El projecte CUTE pretén la implantació de les piles d'hidrogen com a energia neta per al transport públic i compta amb l'ajut de la Unió Europea. Barcelona i les altres ciutats participants (Madrid, Amsterdam, Estocolm, Hamburg, Sttutgart, Londres, Luxemburg i Porto) es convertiran en pioneres a nivell mundial, comprometent-se a desenvolupar una tecnologia innovadora, tant pel que fa a la infraestructura com pel que fa a l'ús dels vehicles d'hidrogen, que pot ser l'alternativa ecològica que garanteixi la sostenibilitat en el transport urbà de viatgers. Sobre la tecnologia que parteix de l'hidrogen, podeu donar un cop d'ull a aquesta infografia publicada per Sostenible.

Relacionats

Butlletí