Les universitats encoratgen els polítics a aconseguir un acord per la unió del tramvia per la Diagonal

21/03/2018 - 17:46

La UB, la UPC, la UOC i la UPF signen un comunicat avisant de la importància que té la unió dels tramvies per la mobilitat sostenible a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.  Els rectors es posen també a disposició dels responsables de l’Ajuntament per compartir els seus criteris tècnics i acadèmics per valorar-ne els beneficis, els costos i les possibles alternatives.

La UPC, juntament amb la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF) signen el següent comunicat sobre la unió dels dos trams del tramvia per la Diagonal de Barcelona.

El proper Plenari de l’Ajuntament de Barcelona votarà la proposta de connexió dels dos tramvies per la Diagonal. Les universitats que signen aquest escrit volen posar de manifest les consideracions següents:

La unió dels dos trams per la Diagonal és una decisió molt important per tenir una mobilitat sostenible a la ciutat i, per extensió, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Entre els avantatges que tindria aquesta unió se'n poden destacar els següents:

  • Ajudarà a crear una xarxa de transport públic i reforçarà la mobilitat sostenible, no contaminant, còmoda i de gran capacitat (es preveu que transporti un nombre de persones equivalent als FGC que connecten la plaça Catalunya amb Sabadell).
  • Permetrà el desplaçament entre diversos campus sense haver de canviar de mitjà de transport.
  • Crearà una alternativa no contaminant i ràpida, que permetrà el desplaçament entre la plaça de les Glòries i la plaça Francesc Macià en 15 minuts, i potenciarà i dinamitzarà tot el transport públic.
  • Permetrà disminuir el temps de desplaçament dels estudiants, treballadors i professors de les universitats catalanes de la conurbació.
  • Ajudarà a fer front als efectes de la contaminació generada per la mobilitat.
  • Permetrà connectar bona part de les universitats i centre de recerca de Barcelona que estan situades al llarg de l’avinguda Diagonal. A més, permetrà als estudiants, el PAS i el professorat que es puguin desplaça fàcilment, i facilitarà les interrelacions entre totes aquestes institucions, punt clau per poder tenir un paper fort en algunes instàncies europees.
  • Enviarà una visió de Barcelona de fort impacte: verda, sostenible i pensada per a les persones i la millora de la qualitat de vida.

Naturalment, aquesta és una llista d’avantatges que veiem en aquesta opció, però som conscients que, a l’hora de prendre la decisió de tirar endavant o no el projecte, cal tenir en compte altres aspectes. Posem a disposició dels responsables de l’Ajuntament la possibilitat de compartir els nostres criteris tècnics i acadèmics per valorar-ne els beneficis, els costos i les possibles alternatives.

Estem convençuts que del consistori s’ha avaluat totes les opcions. La Diagonal segueix sent una via imprescindible per a la ciutat i confiem que es pugui tirar el projecte endavant per progressar cap a una ciutat amb una mobilitat més sostenible.




 
 

Etiquetes: 

Relacionats

Entrevista
Sostenible parla amb Susana Pascual, portaveu de la plataforma Units pel Tram

El 23 de març l’Ajuntament de Barcelona ha anunciat una "proposta de decisió política" sobre la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal en el ple municipal. A priori no sembla clar que aquesta connexió pugui obtenir la majoria de vots. Sostenible parla amb Susana Pascual, ambientòloga, vocal de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, i col·laboradora de la Federació de Veïns i Veïnes de Barcelona, dues entitats membres de la plataforma Unim els tramvies, sobre les possibilitats que hi ha en aquest moment damunt la taula.

Notícia

La plataforma “Unim els Tramvies” aplega centenars d’entitats veïnals, socials, ambientals i sindicals de Barcelona i l’Àrea Metropolitana per reclamar el desbloqueig polític de la interconnexió tramviaire que, tot i estar planificada des de l’any 2001 per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), encara no s’ha executat per manca d’acord dins de l’ajuntament de Barcelona. Ara, després de reunir-se amb la majoria de grups municipals, aporta aquesta proposta d’acord polític municipal.

Entrevista
L’ambientòleg i professor d’investigació Xavier Querol indica el camí per aconseguir un aire net a les ciutats

L’aire de Barcelona és dels més insalubres de tot l’estat. Principalment, l’aire de les grans ciutats conté massa òxid de nitrogen. En casos com els de la capital catalana aquest nivell supera el permès per llei. Es tracta de partícules microscòpiques molt perjudicials per a la salut que en un 70% són provocades pels tubs d’escapament dels cotxes. Aquestes partícules agreugen les malalties respiratòries i cardiovasculars. L’ambientòleg i professor d’investigació Xavier Querol indica el camí per aconseguir un aire net a les ciutats

Butlletí