L’institut Palau Ausit de Ripollet guanya el V Electrocat de Santa Perpètua

11/06/2018 - 13:43

Santa Perpètua de Mogoda es va consolidar ahir, de nou, com a capital del vehicle elèctric de Catalunya. L’equip d’estudiants del Grau Superior d’Automoció de l’Institut Palau Ausit de Ripollet (Barcelona) va guanyar la cinquena edició de l’Electrocat de Santa Perpètua, amb un prototip elèctric construït pels alumnes i que va superar diferents proves al circuit urbà de davant l’edifici del Centre de Recursos del Vehicle Elèctric (CREVE). A més, es va inaugurar una estació amb punts de recàrrega elèctrics i es va anunciar un conveni de l’Ajuntament amb la cooperativa Som Mobilitat.

L'Institut públic de Ripollet ja va guanyar l’Electrocat de l’any passat i del 2014. El segon classificat en aquesta edició va ser el Centre d’Estudis Roca de Barcelona. I el tercer premi va recaure en l’institut Castellarnau de Sabadell.

 Aquest centre educatiu també es va endur un guardó al millor disseny i estètica del seu vehicle. El CE Monlau de Barcelona, per la seva banda, va guanyar el premi al Millor Projecte. En principi, estava previst que participessin vuit equips: el Centre d’Estudis Roca i el CE Monlau de Barcelona, l’Institut Pedraforca de L’Hospitalet de Llobregat, el Castellarnau, el Centre Tècnic del Vallès de Les Franqueses del Vallès, el Palau Ausit i l’Escola Tècnica de Girona, a més de l’equip del CREVE. Però, al final, només hi van córrer sis. Per problemes tècnics, el prototip elèctric del Centre Tècnic del Vallès.no va poder trepitjar el circuit i l’equip de l’Hospitalet no arribar a Santa Perpètua.



Les proves
Els equips van fer dues tandes de 20 voltes amb canvi de bateria i van circular per la zona d'asfalt i de terra, amb diferents rampes.

El jurat va valorar que el pilot de l’equip de Ripollet recorregués les voltes amb el seu vehicle en menys temps que la resta, a més del ràpid canvi de bateria elèctrica, l'agilitat en la prova de l'eslàlom i la bona coordinació tècnica i l'eficient treball en equip.

L’Electrocat, que va aplegar nombrós públic, ha estat organitzat pels ajuntaments de la Riera de Caldes i té el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat. L’Electrocat compta amb la col·laboració d’Alstom, La Perpetuenca, Electric GT, Fundació RACC, Electromaps, CIM UPC, Tempel Group, Mavilor, Urbaser, del Gremi de Tallers de Reparació i Venda d’Automòbils i Recanvis de Sabadell i Província de Barcelona i Uualk,. De fet, aquesta darrera empresa de Sabadell va sortejar una bicicleta elèctrica Uualk Air 13 entre més de 200 participants que van dipositar la butlleta a una urna.

El director i cofundador d’Electric GT, Agustí Payà -que va ser el primer pilot en acabar un Dakar amb vehicle elèctric- va apuntar que “Catalunya és referent en competicions de vehicles elèctrics i iniciatives com el CREVE, on es fa formació d’electromecànics, o de l’Electrocat, on el jovent construeix un prototip i el pilota, són una aposta molt potent per promoure l’ús del vehicle elèctric. Hi ha molt de futur laboral amb un perfil de mecànic elèctric”, va concloure.


 

Relacionats

Notícia

El centre de recerca Motion Control and Industrial Applications (MCIA) de la UPC al Campus de Terrassa, juntament amb el Centre Tècnic de SEAT i Mavilor, ha desenvolupat una cadena de tracció amb motors que es mouen gràcies a la combinació de les forces magnètiques que generen imants permanents i que permetrà fabricar vehicles elèctrics més econòmics, robustos i eficients. L'elevat potencial d'aquesta tecnologia representa un important avenç cap a la fabricació a gran escala de vehicles elèctrics interurbans.

Notícia

Madrid ha restringit el trànsit privat en una àrea de 472 hectàrees, semblant al districte de Ciutat Vella de Barcelona. Només hi poden accedir els veïns, el transport públic i els vehicles que tinguin etiqueta ambiental i vagin a un aparcament d'ús públic. Segons l'Ajuntament Madrid Central permetrà reduir un 40% les emissions contaminants, ja que es calcula que s'eliminarà el 33% dels 230.000 desplaçaments diaris que es feien fins ara a l'àrea compresa a Madrid Central.

Notícia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui set nous autobusos elèctrics articulats que donaran servei a la línia H16, la primera que es reconvertirà íntegrament a l’emissió zero a la ciutat. Els nous vehicles, a més d’estar preparats per a la càrrega ràpida en ruta, incorporen destacats avenços tecnològics i marquen el camí d’un salt endavant tant en la qualitat ambiental com en el nivell de seguretat del transport públic urbà.

Butlletí