Quatre anys més tard de la catàstrofe del Prestige, encara queden més de 1.000 tones de fuel

13/11/2006 - 00:00
Les ferides del Prestige encara no han cicatritzat. De fet, quatre anys més tard de la catàstrofe es calcula que encara queden més de 1.000 tones de fuel sota el mar, el mateix mar que cada any veu passar uns 13.000 vaixells amb mercaderies perilloses a menys de 200 milles de les costes, segons alerta Greenpeace. Per això i sota el lema "Outro Prestige aínda é posíbel. Evitémolo" (Un altre Prestige encara és possible. Evitem-lo), unes 2.000 persones s'han manifestat aquest diumenge pels carrers de Santiago de Compostela per exigir als polítics que, com el mar, tampoc oblidin. "En els quatre anys que fa del vessament del Prestige ni l'executiu popular de llavors ni el socialista d'ara han modificat sensiblement les polítiques de transport de mercaderies perilloses", segons el responsable de la campanya d'oceans de Greenpeace Espanya, Sebastián Losada. Segons aquesta legislació continua sent més barat pagar les indemnitzacions per una catàstrofe que invertir en seguretat. Això fa que, segons els ecologistes, un altre Prestige es pugui tornar a repetir. De fet, l'organització ha avisat que els efectes del vessament tòxic se seguiran sentint "durant uns quants anys més". Per recordar una data que no s'esborra de la memòria dels gallecs i per reivindicar més seguretat i menys oblit polític, unes 2.000 persones han sortir als carrers de Santiago de Compostela. Sota el lema "Outro Prestige aínda é posíbel. Evitémolo" (Un altre Prestige encara és possible. Evitem-lo) els manifestants, convocats per la plataforma ciutadana Nunca Máis a Santiago han volgut enviar un toc d'atenció als polítics. Nunca Máis denuncia l'inexistència d'un pla de contingència propi per a Galícia i un protocol clar sobre el que s'ha de fer en aquests casos. La plataforma, a més, denuncia que el Prestige ha desaparegut de l'agenda política desprès d'haver estat utilitzat com una arma política "per uns i altres". Tot i destacar els importants avenços en regeneració d'ecosistemes, Nunca Máis se sent decebuda perquè "quatre anys són temps suficient per elaborar una política de seguretat marítima". Segons informa la plataforma, per davant de les costes gallegues continuen passant uns 43.000 bucs l'any, 13.000 dels quals transporten mercaderies perilloses a menys de 200 metres de la costa. Notícia extreta de La Malla / José Soler.

Relacionats

Butlletí