Renfe calcula que sis mil passatgers utilitzaran la línia C-7 cada dia

19/05/2005 - 00:00
La nova línia C-7, que fins ara només s'utilitzava per transportar mercaderies, ha estat adaptada per transportar passatgers i es posarà en marxa el proper 23 de maig. Aquesta nova línia de rodalies tanca l'anell ferroviari metropolità de Renfe, i unirà Barcelona amb les poblacions de Rubí i Sant Cugat del Vallès. Renfe preveu que sis mil persones utilitzaran la línia cada dia, bona part dels quals seran estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), i treballadors de les empreses que hi ha instal·lades a Rubí i Sant Cugat. Adaptar la nova línia per al transport de passatgers ha costat 17 milions d'euros, i permetrà que el trajecte de 14,2 quilòmetres que hi ha entre Castellbisbal i Cerdanyola es faci en 21 minuts. La freqüència de pas dels trens serà d'un cada mitja hora. Aquesta línia uneix les línies de Vilafranca (C4) i Granollers (C2) per darrere de Collserola i sense passar per Barcelona, enllaçant el Vallès amb el Baix Llobregat des de l'any 1982. Des dels seus inicis, recorda l'Associació per a la Promoció del Transport Públic en un comunicat, va comptar amb 4 estacions per a un hipotètic servei de viatgers, encara que tan sols s'acabaria obrint al públic l'estació de Cerdanyola Universitat, connectada amb un ramal a la C4 el 1996. Les dues noves estacions que s'obren amb l'obertura de la línia, la de Rubí i Sant Cugat, són bioclimátiques i estan dotades d'amplis aparcaments dissuasoris. Donen accés a noves expansions urbanes de Rubí i Sant Cugat, que ja han quedat lluny de les cèntriques estacions de FGC, que també serveixen a la zona. La línia és de gran interès per a la regió metropolitana de Barcelona, opina la PTP, ja que trenca per primera vegada el caràcter radial de la seva xarxa de rodalia. Ja no serà necessari passar per Barcelona per a enllaçar les comarques del Baix Llobregat, Anoia i Penedès, amb el Vallès Oriental i Occidental. Això implica importants estalvis de temps i congestió innecessària dels túnels centrals de Barcelona ciutat. 'L'esperada entrada en servei a viatgers d'aquesta línia es fa de forma molt limitada i sense tot just aprofitar les seves potencialitats', lamenta l'associació. Queden encara, tasques per resoldre, com per exemple, la coordinació amb el servei de Renfe dels autobusos urbans de Rubí i Sant Cugat del Vallès, la priorització de la construcció dels intercanviadors amb FGC tant en la línia de Sabadell com en la de Terrassa, ja que sense ells es trenquen les millors connexions possibles entre el Vallès i Baix Llobregat, l'entrada en servei a viatgers de la resta de la línia Castellbisbal - Mollet, corresponent al tram Cerdanyola Universitat - Barberà del Vallès - Mollet Sant Fost.

Relacionats

Butlletí