10 anys després, reciclem més!

05/12/2022 - 20:00


S’inicia una nova campanya de la per a fomentar la correcta separació dels residus que la ciutadania genera, posant èmfasi en la idea que, si mirem en quina situació érem deu anys enrere, veurem que s’han fet grans avenços pel que fa a la recollida selectiva de residus i també en l’àmbit de la conscienciació ambiental de la ciutadania. Això no vol dir, però, que no quedi marge de millora.

En matèria de gestió de residus encara és possible avançar molt més i aquest aspecte també es recull en els missatges i el to de la campanya.

Per aquesta campanya de recollida selectiva es recupera l’esperit de la campanya de 2012 "Envàs, on vas?", aprofitant que enguany es compleixen deu anys del seu llançament. A la campanya també es fan presents els sistemes eficients de recollida selectiva, una aposta estratègica de l’Agència de Residus de Catalunya per tal de millorar notablement els índex de recollida als municipis catalans.

S'ha posat en marxa la nova campanya de la Generalitat de Catalunya per fomentar la correcta separació dels residus domèstics, que posa èmfasi en el fet que, si es compara la situació on érem deu anys enrere amb l’actual, s’han fet grans avenços tant en la separació com en el grau de conscienciació ambiental de les persones. Queda, però, marge de millora. En matèria de gestió de residus és possible avançar molt més, aspecte que recullen els missatges i el to de la campanya. Amb les dades a la mà, l’any 2021 el percentatge de recollida selectiva dels residus municipals va ser del 46,6%, sis punts per sobre respecte de l’any 2011, quan es recollien separadament el 40,6% de les deixalles domèstiques.

L’Agència de Residus de Catalunya (ARC) recupera enguany l’esperit de la recordada campanya de 2012 "Envàs, on vas?", aprofitant que es compleixen deu anys del seu llançament. Els espots que va protagonitzar el grup musical The Mamzelles buscaven lluitar contra tot allò que es llença de manera inadequada en les diferents fraccions dels residus que es recullen i, alhora, convidar a separar-los. Com és sabut, l’impacte de la imatge i un jingle enganxós la van convertir en la campanya més notòria de l’ARC. Per aquest motiu, la d’enguany ha estat concebuda com una acció de comunicació vinculada amb aquella, no tant pel que fa al missatge com pel fet de recollir-ne el testimoni. La nova campanya llença missatges diferents ja que el context, la normativa i les necessitats actuals també ho són. Es farà amb la col·laboració de una de les integrants del grup The Mamzelles, Bàrbara Mestanza, que va protagonitzar la campanya fa 10 anys, i del raper Lildami, que busca impactar sobre el públic més jove, amb els seus codis propis.

Amb un cost de 2,3 milions d’euros, “10 anys després, reciclem més!””, quecompta amb el suport dels Sistemes Col·lectius de Responsabilitat Ampliada del Productor (SCRAP) ECOEMBES i ECOVIDRIO, es difondrà fins al dia 31 de desembre en diferents suports. Apareixerà en televisió, cinemes, ràdios, premsa impresa i digital, mitjans amb presència única a internet, opis, marquesines i busos.


Categories: 

Relacionats

Article


Nova campanya de sensibilització del Consorci del Bages per mostrar els beneficis de posar cada residu al contenidor o cubell que toca.

Article


Amb el nom ‘Jo reciclo, i tu?’, Serveis Municipal de l'Ajuntament de Montcada i Reixac impulsa una campanya de comunicació per conscienciar a la ciutadania sobre la importància de separar adequadament els residus que es generen a la llar.

Butlletí