Al futur s’hi arriba amb transport públic

15/09/2021 - 14:18

La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre el paper clau del transport públic en la mobilitat del futur, així com posar de relleu que no podem tornar enrere amb una mobilitat de fums i soroll que perjudiqui la nostra salut. També recorda el servei que ofereix la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana i els esforços realitzats per continuar oferint servei i incrementant l’oferta.

Amb l’inici del curs escolar es posa en marxa la campanya “Al futur s’hi arriba amb transport públic”, que subratlla el rol del transport públic com a peça clau per a la represa de l’activitat laboral i econòmica, en un moment en què els indicadors de la pandèmia de covid-19 mostren una incidència decreixent.

Després d’un any i mig en què administracions i operadors han aplicat tots els recursos disponibles per prestar amb seguretat un servei essencial com és el de transport públic, que va anar acompanyat d’una campanya (“Nosaltres i tu, fem un viatge segur”) en què es donaven a conèixer totes les mesures sanitàries i de prevenció adoptades, ara es vol sensibilitzar sobre la necessitat que la mobilitat sigui cada vegada més sostenible i saludable.

En aquest sentit, la nova campanya, amb el lema “Al futur s’hi arriba amb transport públic”, apel·la precisament a la necessitat de reduir la contaminació ambiental generada per les emissions dels vehicles privats motoritzats mitjançant el transport públic, de manera que posa de relleu la xarxa de transport públic disponible a l’àrea metropolitana (la flota de tots els operadors, les línies, la intermodalitat i la facilitat d’intercanvi i transbords, etc.).

Recordem que en aquest inici de curs, però també des de la represa de l’activitat laboral de la tornada de vacances, el transport públic de Barcelona i l’àrea metropolitana ha incrementat l’oferta per millorar l’eficiència del servei i donar resposta a la demanda.

La campanya, que aposta per la conscienciació col·lectiva que el transport públic és imprescindible per a la mobilitat del futur i que no podem tornar enrere amb una mobilitat basada en l’emissió de fums i soroll, es perllongarà durant tres setmanes coincidint amb el període central de la Setmana Europea de la Mobilitat (del 16 al 22 de setembre), i durant el mes d’octubre presentarà també testimonis reals que ens donaran a conèixer la seva experiència en la represa de l’activitat laboral amb transport públic.

La campanya està impulsada per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), conjuntament amb la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i amb els operadors ferroviaris i de bus.

 

Es mantenen les mesures sanitàries al transport públic

Malgrat el relaxament de les restriccions de mobilitat actuals, cal tenir present que l’emergència sanitària causada per la pandèmia encara no ha estat superada.

Per aquest motiu és necessari que es respectin estrictament les mesures de protecció sanitària establertes, especialment l’ús de la mascareta durant tota l’estada en instal·lacions i vehicles de transport públic, la prohibició de menjar o beure als vehicles, la distribució en tot l’espai disponible, el silenci i el seguiment de les indicacions que faci el personal dels operadors.


 

Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Notícia

S’aprova un paquet de projectes per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat i per fer front a la crisi climàtica. D’aquesta manera, s’opta a rebre 125 milions d’euros en ajuts provinents dels fons europeus, en concret, de la convocatòria del 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Notícia

La ciutadania podrà fer-se T-mobilitat en línia i viatjar en condicions especials durant uns dies. Els webs de T-mobilitat i TMB ja estan preparats per realitzar diferents tràmits en línia, com ara comprar la targeta.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Butlletí