Barcelona tindrà taxi electric

Nissan fabricarà a la Zona Franca el primer taxi elèctric de Barcelona
Font: Ajuntament de Barcelona
12/09/2013 - 00:00
El Saló Internacional de l'Automòbil de Frankfurt ha estat l'escenari escollit per Nissan per presentar el nou model de vehicle elèctric que es convertirà en el primer taxi 100% elèctric que circularà per Barcelona. Es tracta de l'e-NV200, que es fabricarà a partir del maig de l'any vinent a la Zona Franca i es distribuirà per tot el món.

En el marc d'aquest saló automobilístic, l'Ajuntament de Barcelona i Nissan han signat un acord de col·laboració per promocionar el vehicle elèctric, i en concret el taxi, per introduir aquest sistema també en el transport públic. És evident que això a la ciutat suposarà una gran millora ambiental i sobretot sobre l'impacte en la salut respiratòria. 

En una roda de premsa celebrada conjuntament amb el vicepresident executiu de la marca, Andy Palmer, l'alcalde Xavier Trias ha afirmat: "Avui presentem un model vehicle, per a taxi i també com a furgoneta de transport de mercaderies de distribució del darrer quilòmetre per a la ciutat, però és molt important perquè ajudarà a disminuir la contaminació". Com ha assenyalat Trias, la implantació del vehicle elèctric en el sector del taxi i la distribució urbana de mercaderies contribuirà a que Barcelona sigui coneguda al món com una ciutat pionera en aquest àmbit.  


La producció d'aquest nou model elèctric suposarà una inversió de 100 milions d'euros i la creació d'uns 700 llocs de treball a la planta de Barcelona. Se'n fabricaran al voltant de 20.000 unitats anuals i es distribuirà per tot el món.

L'acord entre Nissan i l'Ajuntament estableix que s'instal·larà la infraestructura de càrrega necessària a Barcelona i l'àrea metropolitana. L'empresa automobilística ubicarà 20 equips de càrrega ràpida amb els quals es podrà carregar qualsevol vehicle elèctric en molt poc temps: en mitja hora es carregarà fins al 80% de la bateria.

Xavier Trias ha insistit que la capital catalana pretén convertir-se en un referent de les noves tecnologies i de la mobilitat sostenible.



Etiquetes: 

Relacionats

Article

Montmeló disposa d’un servei públic d’abastament des de 1957 amb un model de gestió directa de forma continuada. L’any 2015 es posava en funcionament el dipòsit del Turó de la Bandera de Montmeló que va permetre millorar el subministrament d'aigua a Montmeló i Parets. Les obres, acordades en un conveni entre el Govern català i els dos ajuntaments l'any 2009, van anar a càrrec de l'empresa ATL, concessionària de la Generalitat.

Article

La iniciativa ha comptat amb la participació de quatre escoles públiques d’infantil i primària i tres escoles bressol municipals

Article

La iniciativa ha comptat amb la participació de quatre escoles públiques d’infantil i primària i tres escoles bressol municipals

Butlletí