Les sol·licituds seran ateses per rigorós ordre de presentació en el sistema telemàtic de gestió fins al 30 de novembre d'aquest any. Per a vehicles més grans, com autobusos, autocars o furgons, les subvencions també suposaran el 25% del preu brut d'adquisició, de manera que el màxim ascendirà fins als 15.000 o 30.000 euros, en funció del tipus de vehicle i la seva autonomia.
Així mateix, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Rubalcaba ha explicat que el decret planteja també un nou sistema de tarifes elèctriques- amb una nova tarifa supervall- per facilitar la recàrrega d'aquests vehicles, per tal que l'energia elèctrica sigui més barata a la nit, entre la 01.00 i les 07.00 hores.
Tant els consumidors que adquireixen l'electricitat en el mercat lliure, com els acollits a la tarifa d'últim recurs (TUR), podran accedir a aquesta nova tarifa reduïda, "un factor significatiu" per reduir la despesa energètica de l'ús del vehicle elèctric respecte al tradicional de combustió interna, segons opina l'Executiu.
El Reial decret aprovat regula la concessió directa de subvencions dins del marc del Pla d'Acció 2010-2012 del Pla Integral d'Impuls al Vehicle Elèctric a Espanya 2010-2014.
250.000 vehicles elèctrics el 2014
Una altra de les mesures que inclou el Reial decret és la creació de la figura del gestor de càrrega, que serà responsable de promoure la compra agrupada d'electricitat i permetre així la revenda d'electricitat per a la recàrrega de vehicles.
Aquesta acció està destinada a impulsar la instal·lació de punts de recàrrega en espais públics com aparcaments o centres comercials.
Segons va reconèixer la setmana passada el director general d'Indústria, Jesús Candil, la introducció d'aquest tipus d'automòbils serà "progressiva" i "al principi lenta", encara que posteriorment es produirà "un moment d'acceleració en la fabricació" per al qual la indústria espanyola ha de "estar en les millors condicions de sortida".
Segons les previsions del Ministeri d'Indústria, aquest incipient parc mòbil es desenvoluparà en els propers anys fins a comptar amb 250.000 automòbils el 2014.
El representant del Ministeri d'Indústria va remarcar que aquesta estratègia a llarg termini del Govern permetrà disminuir la dependència energètica del petroli i primar el consum d'energies renovables, especialment en un país com Espanya, el segon productor d'automòbils d'Europa i una potència en la generació d'energia solar i eòlica.