Es presenta “Aigua i Memòria de la Sèquia”, un projecte d’educació i sensibilització ambiental

Font: Parc de la Sèquia

05/05/2019 - 18:12

El projecte “Aigua i Memòria de la Sèquia”, valorat amb una ajuda de 36.910€ i que finalitzarà el juliol del 2019, treballa a l’entorn de l’educació i sensibilització ambiental, per la promoció de l’ús sostenible i la conservació de l’entorn natural i el patrimoni material i immaterial associat a la Sèquia, canal de regadiu de Manresa.  El projecte promogut per la Fundació Aigües de Manresa – Junta de la Sèquia i Meandre, ha rebut una subvenció de la Generalitat.

Aquest 3 de maig en una roda de premsa a l’InfoSèquia (Punt d’informació al Parc de l’Agulla), els impulsors del projecte, han explicat en què consisteix i quines accions s’hi portaran a terme.

Per en Josep Alabern, vicepresident de la Fundació Aigües de Manresa – Junta de la Sèquia, aquest projecte té com a objectiu arribar a una conscienciació de la Sèquia i la seva importància per als municipis del seu entorn, vinculats al canal. Alabern ha destacat que la Sèquia s’ha convertit en el “canal del Bages”.

Laia Muns, la directora de la Fundació Aigües de Manresa – Junta de la Sèquia, ha explicat en què consisteix la part que el Parc de la Sèquia fa del projecte, centrada en l’educació ambiental dirigida a centres escolars i a un públic familiar.

S’estan portant a terme tallers educatius de caire ambiental i sobre l’entorn natural de la Sèquia. Aquests tallers estan dirigits a un públic familiar i escolar, i ens volen portar a descobrir la fauna i la flora que hi ha a l’entorn del canal. Els propers tallers programats són:

  • Taller de rastres i fauna a Balsareny (per escoles)
  • 31 de maig dedicada a les escoles que han participat al projecte.
  • L’1 de juny, hi haurà una Inspecció al cardener dins la Festa del Riu
  • El 9 de juny, una activitat de construcció de caixes nius per a famílies.
  • Activitats per a casals infantils sobre la fauna i la flora al Parc de l’Agulla (juliol)
  • Al llarg del mes de juliol també s’organitzaran sortides a l’entorn del regadiu de Manresa.

Trobareu més informació a la pàgina web de www.parcdelasequia.cat

En Bernat Marquilles, de l’Arada creativitat social, ha explicat la part que els hi ha encarregat la Fundació i que està relacionada amb la part més històrica i social. Des de la seva experiència en dinamització social i interpretació del territori, volen ajudar a la creació d’un diàleg entre els diferents municipis. Els tallers que promouran a partir de finals de maig, seran als diferents pobles de l’entorn de la Sèquia (Balsareny, Sallent, Sant Fruitós, Santpedor i Manresa) i combinen les entrevistes i els tallers amb la recollida de documentació històrica.

Per part de Meandre, l’entitat sòcia, en Carles Jódar, ha destacat la importància d’arribar també al públic jove. Ho han fet a través de la promoció d’un concurs de curtmetratges per a joves, acompanyat de tallers formatius en relació als valors ambientals de l’Anella Verda i la Sèquia i la transmissió d’algunes tècniques audiovisuals. Els curtmetratges es poden lliurar fins al dia 20 de maig. Les bases es poden consultar al web de Meandre. Els guanyadors es presentaran en el marc de la Festa del Riu.
El resultat de tot el treball, tant la part ambiental com la històrica, es veurà reflectida en una exposició itinerant.

El projecte “Aigua i Memòria de la Sèquia”, valorat amb una ajuda de 36.910€ i que finalitzarà el juliol del 2019, treballa a l’entorn de l’educació i sensibilització ambiental, per la promoció de l’ús sostenible i la conservació de l’entorn natural i el patrimoni material i immaterial associat a la Sèquia, canal de regadiu de Manresa.


 

Relacionats

Article

L’objectiu del Pacte Social de l’Aigua és defensar la gestió pública, la transparència del servei la implicació de la ciutadania

Article

CO-VISION és un espai on l’art, la ciència i la comunitat es troben per inspirar canvis reals.

Article

Alumnes de primària de cinc escoles de Sabadell participen en el projecte pilot Sortim a la Natura amb l'objectiu que els estudiants assoleixin un aprenentatge integral en contacte amb el medi natural.

Butlletí