Font: Ajuntament de Montcada i Reixac
El Ple ordinari de gener, celebrat el passat 31 de gener, va aprovar inicialment el Pla local de prevenció i gestió de residus municipals 2018-2023, un document que ha d'esdevenir el full de ruta i que ha de definir les estratègies en aquest àmbit durant els propers anys. "Els objectius del projecte són reduir la generació de residus, millorar-ne la quantitat i qualitat i fer-ne transparent la seva gestió", va explicar el regidor de Medi Ambient, José Domínguez. El document és una adaptació a les especificitats locals del Pla de prevenció de residus de la comarca, del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental.
Per tal de materialitzar aquestes reptes, el Pla local incorpora 33 accions vinculades a la reducció del malbaratament d'aliments, la promoció de l'ús d'instal·lacions dedicades a la recuperació dels residus (deixalleries, minideixalleries...), la disminució de l'ús del paper i l'increment del mercat de segona mà, la promoció dels productes a granel, l'ús de cubells airejats i bosses compostables per a la recollida de la matèria orgànica, la promoció de sistemes que redueixin els embolcalls, entre d'altres. Algunes de les propostes, 8 en total, són aportacions de la ciutadania, en el marc d'un procés participatiu celebrat al maig, per tal d'implicar el veïnat en el projecte. El document contempla el calendari mitjançant el qual es preveu que es faci realitat cadascuna de les accions. El projecte passarà ara per un termini de presentació d'al·legacions previ a la seva aprovació definitiva.