València instal·la els primers punts de recàrrega per a cotxes elèctrics en fanals

Font: Carlos Noya. forococheselectricos.com

25/01/2021 - 12:32

Es tracta d'un format que ja s'està estenent fa temps en diferents ciutats europees, i que suposa una alternativa poc invasiva i molesta per a la resta d'usuaris ja que aprofita una infraestructura ja aixecada, i requereix molt poca obra. A més permet posar en marxa una xarxa que afavoreix a aquells usuaris que no tinguin plaça de garatge. Una cosa que ajuda a popularitzar més els cotxes elèctrics.

El passat mes de desembre l'Ajuntament de València confirmava la signatura de l'acord per a la instal·lació d'una dotzena de nous punts de recàrrega per a cotxes elèctrics. Es tracta d'un format que ja s'està estenent fa temps en diferents ciutats europees, i que suposa una alternativa poc invasiva i molesta per a la resta d'usuaris ja que aprofita una infraestructura ja aixecada, i requereix molt poca obra. A més permet posar en marxa una xarxa que afavoreix a aquells usuaris que no tinguin plaça de garatge. Una cosa que ajuda a popularitzar més els cotxes elèctrics.

Segons l'ajuntament, s'ha optat per un model cargolat als fanals amb una potència de 7 kW per punt. S'instal·laran en tàndems i per tant en cada fanal hi haurà espai per a dos punts de càrrega. Les places s'identificaran amb un color verd i el símbol de la càrrega, i en ella podran estacionar tant cotxes elèctrics purs com híbrids endollables.

Des de l'Ajuntament s'ha indicat que: "Aquest projecte s'emmarca dins el projecte de ciutat que aquest govern ha impulsat i que ha situat a València en l'avantguarda en polítiques de sostenibilitat i en la lluita contra el canvi climàtic. El servei d'enllumenat eficient està realitzant un treball increïble en aquest aspecte i hem aconseguit aquest gir de 180 graus que ha tret a la nostra ciutat d'aquesta llista deshonrosa de la contaminació lumínica a Europa i l'ha col·locat al front d'una altra llista de ciutats amb bones pràctiques en enllumenat".

Entre els avantatges competitius d'aquest projecte, sota el nom Humble Lamp Post, hi ha la possibilitat d'implementar, a baix cost d'adquisició, gran quantitat de carregadors, utilitzant els centres de comandament d'enllumenat que ja disposen de connexió elèctrica, i la resta d'infraestructura per al subministrament; l'obtenció de costos d'explotació baixos, ja que no cal repercutir el terme de potència per garantir l'equilibri financer del servei i la possibilitat d'una adaptació progressiva, a mesura que ho exigeixi la demanda.

Són els fanals un lloc adequat per instal·lar un punt de recàrrega per a cotxes elèctrics? Un projecte que arriba sota el suport del fons europeu que aportarà 18.000 euros en un pressupost total que arriba als 29.998,8 euros. Una cosa que ens indica que cada punt té un cost entre equip i instal·lació d'uns 2.500 euros. Una quantitat bastant raonable que hauria de permetre expandir aquesta iniciativa per altres zones de la ciutat, i servir d'exemple per a altres ajuntaments, i que es complementa amb la instal·lació d'estacions de càrrega ràpida urbana.


 

Municipis: 
País Valencià
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

El vehicle, un utilitari Renault Zoe, compta amb una autonomia de més de 200 km i estarà al servei de totes aquelles persones o institucions que es facin sòcies de la cooperativa Som Mobilitat, entitat propietària del vehicle que gestiona el servei. 

Article

Actualment, Barcelona compta amb 113 espais de subministrament elèctric amb 896 punts de recàrrega de vehicles elèctrics. Una nova regulació municipal, pionera a l'Estat, te l'objectiu de multiplicar per sis aquests espais en els pròxims deu anys per promoure una mobilitat més sostenible i menys contaminant. Per fer-ho possible, s'ubicaran diferents instal·lacions per la recàrrega o intercanvi de bateries elèctriques en aparcaments en calçada i soterrats, centres comercials, benzineres, tallers o concessionaris d'automòbils.

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Butlletí