És un document elaborat pel Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya amb més d’un centenar de propostes per fomentar els desplaçaments a peu, incrementar la seguretat dels vianants, potenciar la mobilitat saludable o millorar la sostenibilitat ambiental.
Set ciutats europees han sigut l’escenari per estudiar els patrons de mobilitat de 4.000 persones i demostrar que les persones que utilitzen la bicicleta tenen un nivell de emissions de CO2 trenta vegades més baix que aquells que fan servir el cotxe. És només un dels beneficis de l’ús de la bicicleta que s’ha pogut veure en l’últim estudi en el que ha participat Mark J Nieuwenhuijsen, director de planificació urbana, medi ambient i salut a l’Insittutt de Salut Global-Barcelona. Nieuwenhuijsen ens explica els resultats obtinguts en aquest i altres estudis sobre els beneficis de l’ús de la bicicleta a la ciutat en relació a la salut i a la disminució de les emissions causants del canvi climàtic.
Caminar és beneficiós físicament, psicològicament i també per al cervell
Les persones que es desplacen més a peu són les que viuen en barris ben comunicats amb transport públic i amb un nombre major d'habitatges, serveis i instal.lacions. Un ampli estudi mostra com les ciutats poden fomentar els desplaçaments a peu. Coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat, una recerca feta en set poblacions europees es centra en la mobilitat a peu, una estratègia per augmentar l'activitat física
Un total de 614 alumnes de primària de Terrassa han format part d'una nova edició del "Caminòmetre", una iniciativa, que es fa des del curs 2010-2011 i que té per objectiu conscienciar els nens i les nenes del mitjà de transport que utilitzen per anar a l’escola, així com incentivar que facin els desplaçaments en transport públic (autobús i tren) i/o transport actiu (a peu, en bicicleta o patinet) durant la resta de l’any.