Aprovat inicialment el Pla territorial metropolità de Barcelona

El projecte comprèn una superficie total de 3.236 quilòmetres quadrats, on viu gairebé el 70% de la població catalana
Font: Gencat
25/05/2009 - 00:00

El departament de Política Territorial i Obres Públiques va aprovar inicialment aquest divendres el Pla territorial metropolità de Barcelona, un document que abasta un total de 164 municipis de les comarques de l'Alt Penedès, el Baix Llobregat, el Barcelonès, el Garraf, el Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, i comprèn una superficie total de 3.236 quilòmetres quadrats, on viu gairebé el 70% de la població catalana.

El Pla ha estat formulat per la Comissió d'Ordenació Territorial Metropolitana de Barcelona, formada pel Govern de la Generalitat, representants dels ens locals, l'Ajuntament de Barcelona, les associacions municipalistes i l'Administració de l'Estat. Es tracta d'un instrument bàsic que té com a principals objectius:

-Fomentar un model en xarxa on els nodes han de ser ciutats denses, complexes i cohesionades, per tal de fer front a l'ocupació extensiva de sòl, la dispersió, l'especialització funcional i la segregació social.
-Potenciar l'activitat econòmica, la competitivitat del territori i satisfer la demanda d'habitatge amb espais equipats, connectats i eficients que permetin donar resposta a les necessitats de desenvolupament dels propers anys.
-Preservar el patrimoni natural i agrari del paisatge tot conformant un sistema d'espais oberts de més de 241.000 hectàrees que amplia i connecta les àrees actualment protegides, per tal de garantir-ne la funcionalitat.
-Potenciar l'ús del transport públic a partir de l'extensió i la millota de la xarxa ferroviària amb una nova connexió entre Barcelona i el Vallès mitjançant el nou túnel ferroviari d'Horta; un nou túnel de Rodalia a Barcelona i actuacions que trenquen la radialitat com la línia Orbital ferroviària o la nova línia Castelldefels-Cornellà.
-Racionalitzar les infraestructures viàries i facilitar la utilització del transport col·lectiu per carretera, amb actuacions com la interconnexió entre el Baix Llobregat i el Vallès Oriental i Occidental amb la Ronda del Vallès o la millora de vies bàsiques com l'eix de la C-15 Garraf-Penedès, el de la C-59/B500 Vallès-Maresme amb el túnel de la Conreria, o de la C-17 Barcelona - Osona, així com la millora de la xarxa secundària metropolitana i la incorporació de plataformes BUS-VAO.

Més informació: consulteu la nota de premsa del DPTOP

Relacionats

Butlletí