El CILMA assegura que el soterrament de la MAT és "possible i viable"

Un informe d'aquest organisme assenyala que no s'estan contemplant els costos indirectes de l'opció aèria
12/07/2009 - 00:00

El Consell d'Iniciatives Locals per al Medi Ambient de les comarques de Girona (CILMA) ha presentat un informe en el qual s'assenyala que el soterrament de la línia de Molt Alta Tensió (MAT), entre Girona i Bescanó i el ramal de Santa Llogaia (Alt Empordà), és "possible i viable" tècnicament i econòmicament.

Recolzant-se en un "anàlisi exhaustiu de la viabilitat tècnica, elèctrica, constructiva, mediambiental, d'implantació territorial i econòmica", l'informe dóna el seu vistiplau a la "viabilitat del soterrament en corrent altern amb cable aïllat 'xlpe' de la línia de molt alta tensió de 400 kV doble circuit".

L'entitat local recolza la viabilitat econòmica del soterrament al·legant que l'opció aèria "no contempla els costos indirectes" que implicaria, com ara la caiguda del valor que experimentarien els terrenys amb una instal·lació d'aquest tipus.

L'estudi s'ha presentat al parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona i el president del CILMA, Lluís Lloret, ha indicat que es farà arribar a la Generalitat i al Parlament de Catalunya.

Girona reclama implicació de la Generalitat
Després de la seva presentació, Lloret ha dit que "necessitem el suport de tots els alcaldes de Girona, tant dels afectats per la MAT, com dels que no ho estan" i ha reclamat una "implicació contundent" per part de la Generalitat.

L'estudi és un encàrrec del CILMA -organisme autònom dependent de la Diputació de Girona, que compta amb uns 190 alcaldes i Consells Comarcals adherits- a diferents assessories tècniques i a la Universitat de Girona i s'ha lliurat als alcaldes dels municipis afectats per la MAT.

Recentment alcaldes de l'Alt Empordà, per on la MAT passaria soterrada, s'han unit en un front comú per demanar compensacions a Red Eléctrica pel cost ambiental que suposarà la línia, ja que en superfície serà com una carretera de 13 metres d'amplada.

Més informació: consulteu aquí una síntesi de l'informe del CILMA (PDF)

Etiquetes: