El president de la Federació Catalana de Motociclisme de muntanya, Àngel Viladoms, i la rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona, Ana Ripoll, han signat un conveni de col·laboració pel qual l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA), de la UAB, desenvoluparà una recerca que donarà lloc a una proposta de mesures per a la minimització de l'impacte del motociclisme a Catalunya.
Els investigadors de la UAB, dirigits pel professor del Departament de Geografia Martí Boada, doctor en ciències ambientals i investigador de l'ICTA, analitzaran i avaluaran diferents aspectes de l'impacte ambiental del motociclisme de muntanya a Catalunya: el soroll, l'erosió, les emissions de CO2, la percepció social, els efectes en la flora i en la fauna, i l'afectació de partícules en suspensió sobre la biodiversitat. Des de la Federació Catalana de Motociclisme hi ha un gran interès per realitzar una auditoria sobre els possibles efectes de la pràctica esportiva del motociclisme en l'entorn, per tal d'establir de manera mesurable quins són els impactes reals d'aquesta pràctica.
En sis mesos, els investigadors prepararan una proposta per a la minimització d'aquests impactes i faran una anàlisi comparativa de les motos convencionals amb les motos elèctriques.