Aquest 20 de juliol s'ha celebrat la jornada puntXpunt, una sessió que organitza la Fundació puntCAT amb l'objectiu d'ajudar a millorar la competitivitat de les empreses a partir de les eines que ofereix Internet. En aquesta tercera sessió de puntXpunt, celebrada a la seu de PIMEC a Barcelona, una vuitantena de persones involucrades en el sector de l'agricultura ecològica van conèixer, a través d'experiències pràctiques, properes i directament aplicables, la forma en que les tecnologies de la informació i la comunicació poden millorar el seu model de negoci.
La Fundació puntCAT, la qual reinverteix els seus beneficis ajudant a trencar la barrera digital, s'ha mostrat ben satisfeta amb el resultat de la darrera sessió puntXpunt. Jordi Iparraguirre, director de puntCAT, tal i com va destacar a la inauguració de la jornada, considera que "els productes d'agricultura ecològica tenen cada cop més demanda i les TIC els poden ajudar comunicar millor i arribar mot més fàcilment als seus clients".
Tot i la varietat de consells que els experts en la matèria van compartir amb l'audiència, van repetir-se alguns missatges clau, com ara la necessitat de buscar la transparència i l'autenticitat per guanyar-se el mercat. La jornada va començar amb un interessant observatori sobre el sector de l'agricultura ecològica i les TIC, a càrrec de Lluís Vila, Tècnic de la Subdirecció General d'Agricultura del Departament d'Agricultura. Marc Garriga, expert en nous canals i models de negoci a Internet, va destacar el potencial d'aquesta xarxa en un àmbit encara poc explotat, insistint en la importància de de donar valor afegit a cada marca i aconseguir noves vies de comunicació per arribar al públic objectiu. Pel que fa a l'ús de les xarxes socials, recomanat insistentment pels diferents ponents, en Garriga va destacar que "la clau de les xarxes 2.0 és ser constant i així la taca d'oli es va estenent ".
Cinc projectes del sector de l'agricultura ecològica van compartir amb els participants d'aquest puntXpunt la seva experiència en l'ús de les oportunitats que ofereix Internet per als seus negocis. Aforavila, un mercat en línia de referència a les Illes Balears; Saviae, un portal per a productors d'aquest sector; La Tavella, una porta per a fer xarxa i crear comunitat des dels valors socials i el producte ecològic; la Granja la Selvatana, una iniciativa pionera gràcies a Facebook; i Món Viu, un cas de productors que combinen els canals presencials i els virtuals. David Coll, president de PIMEC Agroalimentari, va valorar l'emprenedoria i la decisió dels productors ecològics que aposten per Internet. La jornada es va cloure institucionalment de la mà de Jordi Sala, director general de desenvolupament rural de la Generalitat de Catalunya.
Davant l'èxit del format de les sessions puntXpunt, que en ocasions anteriors han apropat les TIC al sector vitícola i al del turisme, puntCAT organitzarà futures
jornades que ajudaran a altres sectors empresarials a teixir xarxa, facilitant a les empreses guanyar nous mercats. Des del web puntxpunt.cat i les diferents xarxes on aquesta jornada té presència, es compartirà amb tothom els continguts del puntXpunt. Ací trobeu algunes imatges de la jornada i ací les presentacions que van realitzar els ponents