El treball s'ha desenvolupat en un Taller sobre "Campanyes d'estalvi d'aigua", organitzat per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i la Diputació de Barcelona.
La campanya comptarà amb el suport i coordinació de la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana de l'Aigua, en l'àmbit de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, i en el Taller s'ha presentat el paquet de recursos comunicatius per poder desenvolupar actuacions de sensibilització i promoció de l'estalvi domèstic d'aigua per part dels municipis.
A part, també s'han presentat experiències locals dels municipis de la Xarxa: Badalona, Sant Cugat del Vallès i Torredembarra. Així com una ponència experta sobre comunicació ambiental per part de les administracions públiques.
Tal i com ha comentat el Gerent de Serveis de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, Domènec Cucurull, en la benvinguda del Taller "de la darrera sequera en l'àmbit de la província de Barcelona tothom se'n comença a oblidar, però com a responsables municipals, estic plenament convençut de que no ens n'hem oblidat pas" i "és precisament entre una sequera i la següent - que més tard o més d'hora acabarà arribant, i més en un context de canvi climàtic - on cal treballar de manera constant, persistent i continua. Promoure l'estalvi d'aigua no és una qüestió urgent a curt termini, però és una qüestió necessària a llarg termini."
Per aquest motiu s'ha proposat desenvolupar una campanya coordinada en base als conceptes de continuïtat i constància, coherència i credibilitat, eficàcia i eficiència.
S'ha apostat per transformar una situació limitant en una oportunitat per treballar i actuar de noves maneres, i amb els recursos disponibles arribar al públic més interessat o al públic amb més capacitat o potencial d'estalvi d'aigua.