La campanya haurà d'estar en funcionament en un termini de dos mesos i permetrà identificar les parades dels mercats amb un distintiu que les marcarà com a espais certificats amb productes de proximitat. També s'identificarà el tipus de sistema de producció utilitzat, tradicional, integrat o ecològic.
Per promocionar aquesta adhesió a la campanya, les parades podran gaudir de bonificacions en les taxes que paguen. En concret d'un 25% si certifiquen la comercialització directa de la producció pròpia i d'un 40% si, a més, produeixen i comercialitzen productes ecològics.
La moció també preveu que es fomenti aquest tipus d'alimentació a les escoles bressol municipals. Per això, acorda que en els processos de contractació del servei de cuina d'aquests centres es valori i puntuï de forma decisiva les ofertes que incloguin productes ecològics, de proximitat i de temporada.
L'acord també busca la complicitat amb el Gremi d'Hostaleria de Sant Cugat per a la creació d'un distintiu 'km0' que identifiqui els establiments locals. Aquest distintiu serà per als establiments que tinguin una relació directa amb el productor i hauran d'indicar la procedència dels aliments en les seves cartes.
Respecte a les reaccions polítiques, la regidora ecosocialista Roser Casamitjana ha destacat que a la ciutat ja s'ha fet feina en aquest sentit, com el mercat ecològic quinzenal, i que la moció permetria anar més enllà. La CUP ha aplaudit la iniciativa ecosocialista i el seu portaveu, Guim Pros, l'ha qualificat com a mesura 'smart'. El regidor socialista Michael Cáceres ha afegit que és una via per fomentar també el consum responsable. Per CiU Carles Brugarolas ha posat de relleu la repercussió que la moció pot tenir en el foment de l'activitat econòmica.
Al seu torn, el PP també ha donat la benvinguda a la proposta però el regidor Álvaro Benejam ha alertat que els productes que es puguin beneficiar d'aquesta mesura compleixin tots els estandards de qualitat i salubritat.
Adjunt | Mida |
---|---|
MercatPages.jpg | 156.83 KB |