La decidida aposta de l’Ajuntament de Sant Joan Despí per afavorir la mobilitat sostenible entre la ciutadania compta des del 25 d’abril amb una nova experiència, aquesta vegada lligada a la gent jove.
L’alcalde de Sant Joan Despí, Antoni Poveda, va lliurar 17 bicicletes elèctriques a joves dels instituts Francesc Ferrer i Guàrdia, Jaume Salvador i Pedrol i l’Ateneu Instructiu per tal que realitzin els seus desplaçaments amb aquest vehicle sostenible.
Aquesta prova pilot vol conscienciar els joves d’utilitzar un transport no contaminant en els seus desplaçaments i per això els posa a l’abast aquestes 17 bicicletes elèctriques fins al proper 30 de juny.
L’objectiu és que a partir del setembre, i segons la resposta de l’experiència, aquestes bicicletes es lliurin a més joves dels instituts perquè de manera rotatòria arribi a més joves. Aquestes bicicletes han estat cedides per l’Àrea Metropolitana de Barcelona perquè l’Ajuntament, bé sigui amb els empleats públics o amb altres col·lectius, posi en marxa iniciatives que potenciïn l’ús de transport lliure de fums. Durant l’entrega, l’alcalde va comentar que cal un canvi de paradigma en la mobilitat. Les ciutats estan exposades a un alt grau de contaminació i modes de transport com aquest ens ajudaran a disminuir els alarmants nivells de pol·lució. El canvi s’ha de fer ara.
Tant els joves com els equips directius es van mostrar entusiasmats amb l’experiència tot esperant que es pugui repetir i que més joves puguin gaudir-ne.
El transport públic metropolità registra gairebé 160 milions de passatgers durant el primer trimestre de 2016
Durant el primer trimestre de l’any 2016, 159,60 milions de viatgers han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobusos (gestió directa i indirecta) de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Aquest volum de passatgers suposa un lleuger decrement del 0,4% respecte al mateix període de l’any passat.
Segons Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, l’ús del transport públic metropolità experimenta des de fa anys una tendència creixent positiva. Poveda continua defensant el transport públic com una mesura real per assolir una mobilitat cada vegada més sostenible, un dels objectius principals de l'AMB com a organisme competent tant en mobilitat com en medi ambient.
Fort increment del número de passatgers de les línies nocturnes de Sant Joan Despí
Durant el primer trimestre de 2016 és significatiu l'increment de les persones usuàries de les línies nocturnes que passen per Sant Joan Despí respecte el mateix període de l'any passat. La N12 ha tingut un 9'7% d'increment i la N15 un 8'8%.
Respecte les diurnes, augmenten en passatgers la L77 (7'6%), L52 (2'4%) i L79 (1,3%). La resta, la línia més utilitzada, la L10, pateix una petita baixada (-1'7%), a l'igual que el bus urbà L-46 (-1%).