L’objectiu essencial d’aquesta iniciativa és evitar les pèrdues alimentàries que es produeixen al llarg de la cadena alimentaria, generant consciència i fent accions per reduir el malbaratament a les llars, als supermercats i botigues, i al mateix camp.
El Giving Tuesday, és un moviment a nivell mundial per incentivar i multiplicar les bones accions. És una alternativa solidària al Black Friday i al CyberMonday, que promouen compres abans de Nadal, i té l’objectiu de dedicar un dia internacional a celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps a través del voluntariat, objectes de segona mà, etc.
És una campanya global que vol promoure la cultura solidària, de la mà d’entitats sense ànim de lucre i de la ciutadania. Va sorgir el 2012 als Estats Units i actualment ja arriba a més de 70 països.
Dades sobre el malbaratament alimentari
L’estudi de la FAO
Global food losses and food waste ha cridat l’atenció sobre el fet que cada any 1300 milions de tones de menjar (un terç del produït al món) es perden o malbaraten.
-
Europa llença 89 milions de tones anuals de restes alimentàries, equivalent a 179 kg per persona i any.
-
Les llars espanyoles llencen un 18% dels aliments que compren, amb un cost de fins a 240 euros anuals.
-
A Catalunya s’ha calculat que llencem uns 35 kg de menjar per persona i any. Un 60% del malbaratament es produeix a les llars, més que a la restauració i la distribució d’aliments.